بانوی خراسان رضوی با ۸۱ نوبت اهدای خون رکورد دار است

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: یکی از بانوان این استان به عنوان اهدا کننده مستمر با ۸۱ نوبت اهدای خون بالاترین رکورد را در بین بانوان این استان کسب کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید عبداللهی مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: "خدیجه باغبانی" دارنده کارت طلایی اهدای خون در هفته دفاع مقدس با حضور در پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) مشهد هشتاد و یکمین نوبت اهدای خون خود را به ثبت رساند.

او با قدردانی از این بانوی فداکار افزود: این بانو در سال ۷۳ اولین اهدای خون خود را انجام داد و با احتساب فرآورده‌های خونی تاکنون ۲۴۳ بار به کمک بیماران نیازمند به خون شتافته است.

بیشتر بخوانید

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر ۱۳ بانوی اهدا کننده خون در خراسان رضوی موفق به دریافت کارت‌های طلایی و نقره‌ای اهدای خون شده‌اند.

عبداللهی بیان کرد: کارت نقره‌ای به بانوانی که ۴۰ تا ۶۹ بار اهدای خون داشته و کارت طلایی به بانوانی که بیش از ۷۰ بار اهدای خون داشته‌اند تعلق می‌گیرد.

او تصریح کرد: هشت نفر از بانوان دارنده کارت‌های طلایی و نقره‌ای اهدای خون در مشهد و پنج نفر در سایر شهرستان‌های این استان ساکن هستند.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی تاکید کرد: هم اکنون بانوان کمتر از پنج درصد اهداکنندگان خون در این استان را تشکیل می‌دهند در حالی که از مهم ترین مصرف کنندگان خون هستند.

عبداللهی اظهار کرد: مشارکت اندک زنان در اهدای خون در حالی است که مردان چهار بار و زنان سه بار در سال می‌توانند بدون هیچ مشکلی خون اهدا کنند.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.