عضو کمیته ایمنی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران مطرح کرد؛

افزایش تاب آوری شهر‌ها با افزایش استحکام زیرساخت‌ها

امینی گفت: سعی ما بر این است که با تحلیل لایه‌های شهری و افزایش استحکام زیرساخت ها، شهر‌های آینده را تاب‌آور کنیم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، الهام امینی، عضو کمیته ایمنی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مراسم گرامیداشت روز ایمنی با بیان اینکه پرداختن به موضوع ایمنی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بسیار با اهمیت و ضروری است گفت: موضوع ایمنی از جمله اولویت‌های اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان محسوب شده و کمیته ایمنی سازمان در حال توانمندسازی و برنامه‌ریزی برای به کارگیری راهکار‌های تخصصی و علمی به منظور افزایش ایمنی و ارتقای تاب‌آوری شهر‌های استان تهران است.

او در ادامه با اشاره به این که کمیته ایمنی به منظور ترویج مقررات ملی ساختمان و رشد آگاهی عمومی نسبت به آن و افزایش بهره وری، با اهمیت است افزود: سازمان نظام مهندسی، برای برنامه ریزی به منظور رشد و اعتلای حرفه‌های مهندسی ساختمان و مشاغل مرتبط با آن، تمام تلاش خود را معطوف به افزایش اعتماد و اطمینان عمومی به عملکرد سازمان و مهندسان عضو در بخش ساختمان کرده و در جهت اصلاح و جلوگیری از تکرار تخلفات ساختمانی و فنی، ارتقای دانش فنی و کیفیت کار شاغلان در بخش‌های ساختمان و شهرسازی و همچنین ترویج اخلاق حرفه‌ای در بین مهندسان را در دستور کار خود قرار داده است.

امینی در ادامه افزود: کمیته ایمنی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، با هدف گسترش ایمنی در ساخت و ساز شهری، جشنواره عکس با موضوع ساختمان ایمن را در سطح ملی برگزار می‌کند.

امینی یادآور شد: موضوع این جشنواره رعایت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در محیط کارگاه ساختمانی بوده و در بخش ویژه به انعکاس اقدامات موثر پیشگیری از ابتلای شاغلان کارگاهی به کرونا ویروس خواهد پرداخت.

عضو کمیته ایمنی سازمان اذعان کرد: شناسایی و آزمودن نقطه ضعف‌های شهر‌های استان، تبدیل این نقطه ضعف‌ها به نقطه قوت، برای ما حائز اهمیت بوده و سازمان را در جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان سوق می‌دهد هدف ما این است که انتظارات مردم برآورده  و در سایه شهرسازی ایمن، ایمنی شهر‌های استان تضمین شود.

او بیان کرد: سعی ما بر این است که با تحلیل لایه‌های شهری در ابعاد تک پلاک‌های ساختمانی، همچنین با افزایش استحکام زیر ساخت ها، شهر‌های آینده را تاب‌آور کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار