مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:

ضرورت تشکیل پرونده سلامت روانی زوج‌ها پیش از ازدواج

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: برای کاهش طلاق، تشکیل پرونده سلامت مشاوره روانشناحتی زوج‌های جوان پیش از ازدواج ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مریم بید خام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ،اعتیاد را مهمترین و بی‌وفایی و نداشتن مهارت‌های زندگی را از عوامل مهم طلاق در استان برشمرد و گفت: هم اکنون ۶ ساعت آموزش هنگام ازدواج به زوج‌های جوان ارایه می‌شود در حالی که متاسفانه این گروه آموزش دیگری برای ازدواج کسب نمی‌کنند و به همین خاطر در تلاشیم تا زوج‌ها اوایل و هنگام ازدواج با مراجعه به مشاوران بهزیستی، پرونده سلامت روان را تشکیل دهند تا جلوی اختلافات جدی و آسیب‌های اجتماعی احتمالی گرفته شود.

به گفته او، بیشتر طلاق‌ها در ۵ سال اول ازدواج رخ می‌دهد و نباید تنها به برگزاری کلاس‌های قبل از ازدواج بسنده کرد.

بیدخام افزود: آموزش‌های پیش از ازدواج در بین زوج‌های جوان و نیز خانواده‌ها باید جدی گرفته شود و در این میان انتخاب زمان‌های مناسب برای آموزش مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم به کاهش آمار طلاق در جامعه کمک کنیم.

وی ضمن تاکید به تقویت کلاس‌های مشاوره قبل از ازدواج، اظهار داشت: باید تدابیری اندیشیده شود تا زوج‌ها بتوانند قبل و بعد از ازدواج هم از این مشاوره‌ها برخوردار شوند.

بیدخام گفت: قزوین در حال حاضر رتبه سیزدهم آمار طلاق در کشور را به خود اختصاص داده که به همین جهت باید علت‌های اصلی آسیب‌های اجتماعی ریشه‌یابی و راهکار‌های مناسب پیشگیری از این مساله نیز ارایه شود.

به گفته این مسوول امور اجتماعی، مهمترین مداخله‌ای که می‌توان در کاهش آمار طلاق، به خصوص در سال‌های اولیه ازدواج انجام داد، آموزش به جوانان است و ازدواج‌های آگاهانه نیز براساس دانش مهارت‌های زندگی می‌تواند فواید بسیاری را برای افراد و جامعه به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار