ساخت نخستین پردیس سینمایی استان همدان در اسدآباد

نخستین پردیس سینمایی استان همدان در اسدآباد ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: نخستین پردیس سینمایی استان همدان با اعتبار پنج میلیارد تومان در شهرستان اسدآباد ساخته  می‌شود.

او افزود: با امضای تفاهم نامه ای با شهرداری اسدآباد، یک پردیس سینمایی ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ متری با سه سالن در یک طبقه  ساخته خواهد شد.

حیدری خلیلی بیان کرد: با بهره برداری این طرح روزانه سه تا ۶ فیلم سینمایی در این سینما قابل اکران خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه ۷۵۰ میلیون تومان این میزان اعتبار را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب کمک بلاعوض پرداخت می‌شود گفت: ۵۰۰ میلیون تومان را هم سازمان شهرداری ها و مابقی را هم شهرداری اسدآباد تامین خواهد کرد . 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  افزود: حداکثرزمان اجرا و بهره برداری از پردیس سینمایی دراین شهرستان ۶ ماه خواهد بود.

حیدری خلیلی در جلسه ی امضای تفاهم نامه گفت:یکی از دلایلی که باعث شد ما اسدآباد را برای ساخت پردیس انتخاب کنیم شورواشتیاق مدیریت شهری در دیارسیدجمال است.

او  با بیان اینکه ساخت پردیس در ۲۶ شهر کشور در حال انجام است بیان کرد:اسدآباد می‌تواند پس از شروع به کار پردیس میزبانی جشنواره های منطقه ای فیلم،اکران نوروزی و پخش فیلمهای جشنواره فجر را بر عهده بگیرد.

فرمانداراسدآباد نیز در این جلسه گفت:اسدآباد با دارابودن هفت هزار دانشجو از نعمت سینما محروم است و راه اندازی این مرکز فرهنگی مهم یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان است.

درویشی با بیان اینکه اسدآباد شهری متمدن است تصریح کرد:یادمان سیدجمال با ۹۰٪ پیشرفت در حال تکمیل است.

شهردار اسدآباد نیز گفت:اسدآباد دارای مفاخری گرانبها  و شهری با غنای فرهنگی است.

فعله گری ادامه داد: مفتخریم در کنار اقدامات عمرانی اقدامات فرهنگی را نیز در شهرداری پیگیری می کنیم و تاکنون موفق به برگزاری چند برنامه مهم در این زمینه شده ایم.

او افزود: دو نقطه در خیابان امام (ره ) را برای ساخت  پردیس پیشنهاد دادیم که خوشبختانه هر دو نقطه مورد تایید کارشناسان قرار گرفت.

شهردار اسدآباد با بیان اینکه اسدآباد نیاز جدی به ساخت سینما دارد گفت:از روز شنبه به طور جدی کار اجرای این طرح را پیگیری خواهیم کرد. 

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.