گروه‌های در معرض خطر ابتلا به آنفلوآنزا، ایمن می‌شوند

رئیس مرکز بهداشت دزفول از توزیع واکسن آنفلوآنزای فصلی در مراکز خدمات جامع سلامت به منظور ایمن سازی گروه‌های در معرض خطر این بیماری در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا پورآیین رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا فصلی، تزریق واکسن است که اثر پیشگیری کننده آن به مدت یکسال از هنگام تزریق بوده و مناسب‌ترین زمان تزریق آن در اواخر شهریور و ابتدای مهر ماه اعلام شد.

او با بیان اینکه ایمنی ناشی از تزریق واکسن آنفلوآنزا ۲ هفته پس از تزریق حاصل می‌شود، افزود: واکسن آنفلوانزا باعث پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ نخواهد شد و گفتند که گروه‌های در معرض خطر، دارای اولویت بالاتری برای تزریق واکسن آنفلوانزا می‌باشند.

پورآیین بیان داشت: از جمله گروه‌های دارای اولویت تزریق، گروه اولویت اول هستند که تامین واکسن به صورت رایگان و از طریق مراجعه به نزدیک‌ترین مراکز بهداشتی درمانی محل سکونت قابل دسترسی است.

رئیس مرکز بهداشت دزفول ادامه داد:  پرسنل بهداشتی، درمانی و خدمات پیش بیمارستانی (اورژانس ۱۱۵)، کارمندان اداره‌های دامپزشکی و محیط زیست، بیماران AIDS/HIV، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی (سرطان ها، گیرندگان پیوندها، دیالیزی ها، تالاسمی ماژور، آنمی سیکل سل، هموفیلی)، گروه‌های پرخطر جامعه ایثارگران و جانبازان، پرسنل و سالمندان مراکز نگهداری سالمندان، کودکان بی سرپرست، زنان آسیب پذیر، معلولان ذهنی، بیماران روانی،  مادران باردار و تا ۲ هفته پس از زایمان گروه در اولویت هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر درمان و واکسن موثر برای مقابله با کرونا ویروس جدید در دسترس نیست، گقت: بهترین راه پیشگیری، همان موارد تکرار شده مانند زدن ماسک از منزل، رعایت فاصله اجتماعی حدود ۲ متر، پرهیز از تردد‌های غیر ضرور و مهمانی‌ها و شتشوی دست‌ها به صورت مداوم است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.