بومی سازی الکتروموتور مکنده آگلوماشین ذوب آهن اصفهان

با بهره گیری از دانش فنی متخصصان شرکت ذوب آهن اصفهان و پژوهشگران داخلی الکتروموتور مکنده آگلوماشین شماره ۴ بومی سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،برهانی معاون تجهیزات برق مدیریت آگلومراسیون شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: آگلوماشین شماره ۴ کارگاه پخت دارای دو مجموعه مکنده پروسه پخت آگلومره با الکتروموتور ساخت شرکتی فرانسوی است که به دلیل نیاز کارگاه و نبود الکتروموتور یک دستگاه درخواست شد که باتوجه به تحریم‌های ظالمانه و نبود امکان تامین از کشور سازنده، نخستین بار در داخل کشور بومی سازی شد.

برهانی افزود: در فرآیند ساخت این دستگاه تمامی تجارب فنی به شرکت منتقل و الکتروموتور مونتاژ و راه اندازی شد که در شرایط نرمال در حال بهره برداری است.

او تاکید کرد: باتوجه به مشکلات و ضعف‌های الکتروموتور نمونه خارجی، با برنامه ریزی و اصلاح در طراحی سامانه خنک کاری موتور، بازدهی آن افزایش یافته و با کیفیت‌تر از نمونه خارجی است.

معاون تجهیزات برق مدیریت آگلومراسیون شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: بومی سازی وساخت الکتروموتور با قدرت ۴۵۰۰ کیلووات و ولتاژ ۱۰ کیلوولت مطابق با استاندارد‌های روز دنیا حاصل دانش بالای کارشناسان داخلی است که در شرایط اعمال تحریم‌های ظالمانه باعث غرور و افتخار ملی کشور است.

ذوب‌آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولید کننده محصولات طویل در خاورمیانه است که با ظرفیت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتن فولاد، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.