پتروشیمی هگمتانه در آستانه راه‌اندازی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: پتروشیمی هگمتانه در آستانه راه‌اندازی است.

پتروشیمی هگمتانه در آستانه راه‌اندازیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حمیدرضا متین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه پس از ۱۸ سال در آستانه راه‌اندازی قرار گرفته است اظهار داشت: این واحد صنعتی بزرگ هم اینک مرحله تولید و صدور پروانه بهره‌برداری را می‌گذراند.

او ادامه داد: پتروشیمی هگمتانه در حال خرید نخستین محموله مواد اولیه از پتروشیمی اروند است و به زودی وارد مدار تولید می‌شود.

او اضافه کرد: بعد از تولید اولیه، پروانه بهره برداری این واحد صنعتی بزرگ پس از ۱۸ سال صادر می‌شود و به طور رسمی کار خود را آغاز می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: پتروشیمی هگمتانه تمام مراحل تست و راه‌اندازی را با موفقیت پشت سرگذاشته است و مرحله نهایی را طی می‌کند و پیش بینی می‌کنیم تا پایان مهرماه بتوانیم کار صدور پروانه را انجام بدهیم.

متین افزود: محصول نهایی پتروشیمی هگمتانه پی. وی. سی پزشکی است و این نوع پلاستیک در صنایع بسته‌بندی دارو و تجهیزات پزشکی مصرف می‌شود.

او ظرفیت تولید این صنعت را ۷۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: بیش از ۷۰ درصد پی. وی. سی پزشکی مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود و پتروشیمی هگمتانه می‌تواند ۱۷ تا ۲۲ درصد از حجم واردات کشور را بکاهد.

متین ابراز داشت: در این طرح ۷۲۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که ۵۷ درصد سرمایه مورد نیاز توسط سهامداران بخش خصوصی، ۳۳ درصد توسط پتروشیمی ایران و ۱۰ درصد نیز توسط سرمایه گذار خارجی تامین شده‌است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خاطرنشان کرد: ۲۳۷ نفر به صورت مستقیم می‌توانند در پتروشیمی هگمتانه مشغول به کار شوند.

او یادآوری کرد: امسال سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان همدان برای احداث چند طرح بزرگ صورت گرفت که تا پایان سال بخشی از آن‌ها بهره‌برداری می‌شود.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.