ارتقای مهارت بهره برداران طرح تحولی ترویج برای احیای دریاچه ارومیه

مدیرهماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در راستای اجرای برنامه تحولی ترویج برای احیای دریاچه ارومیه ۳۲ هزار نفر از تولیدکنندگان طرح آموزش‌های فنی لازم را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، بیتا احمدیان مدیرهماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توجه به کاهش چشمگیر ریزش‌های جوی و خشکسالی‌های پیاپی سال‌های اخیر و افزایش طرح‌های توسعه و بهره برداری از آب جهت مصارف کشاورزی که باعث کاهش ورودی به دریاچه شده است، ازاین روطرح برنامه تحولی ترویج برای احیای دریاچه ارومیه با رویکرد مدیریت تلفیقی، در جهت کاهش مصرف آب در استان اجرا شد.

احمدیان تصریح کرد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون طی ۳ فازبرنامه تحولی ترویج برای احیای دریاچه ارومیه با رویکرد مدیریت تلفیقی با هدف افزایش بهره وری منابع آبی از طریق ارتقاء دانش و مهارت تولیدکنندگان وعوامل اجرایی طرح و ارتقای کمیت و کیفیت تولید در مزارع و باغات بر پایه اقدامات آموزشی و ترویجی و بکارگیری توصیه‌های فنی در واحد تولیدی اجرا می‌شود.

او  اضافه کرد: تاکنون این طرح در ۹ شهرستان حوضه ابریز دریاچه ودر ۱۱۰ روستا اجرا شده و حدود ۳ هزار نفر کشاورز را تحت پوشش قرار داده است.

احمدیان خاطر نشان کرد: دراین راستا تاکنون تعداد ۹ هزار و ۷۷۳ نفر بهره بردار و ۱۵ هزار و ۳۶۸ نفر زن روستایی و عشایری و ۶ هزار و ۸۳۹ نفر کارشناسان شرکت‌های فنی و مهندسی وبیش از ۳ هزار نفر روز کارشناس موضوعی آموزش‌های فنی لازم را فرا گرفتند.

مدیرهماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: دراین راستا دستورالعمل‌های گام به گام وتکنیک‌های فنی لازم در خصوص ۲۰ محصول عمده استان تهیه ودر سایت‌های الگویی بکار گرفته شده است.

او با اشاره به علل موفقیت این پروژه‌ها، تاکید کرد: تجربه نشان داده است پروژه‌هایی که بدون مشارکت مردم اجرا شده است با شکست مواجه شده و یا نتیجه مطلوبی به دنبال نداشته است و رکن اساسی اجرای موفقیت آمیزاین طرح‌ها مشارکت همه جانبه جوامع محلی و تولید کنندگان است.

 

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.