روزهای خوب در انتظار کاراته اصفهان

مسئول کمیته قهرمانان هیئت کاراته استان اصفهان و ملی پوش کاراته آزاد گفت : از زمانی که آقای حبیب الله ناظریان به سمت ریاست هیئت کاراته اصفهان منصوب شدند وضعیت کاراته اصفهان نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده و رو به بهبود است.

محمد سلطانی مسئول کمیته قهرمانان هیئت کاراته استان اصفهان در خصوص وضعیت ورزش کاراته اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: متاسفانه در چند سال گذشته در کاراته اصفهان با رکود مواجه بودیم و کاراته اصفهان در حال پسرفت بود.


او ادامه داد:اما از زمانی که آقای حبیب الله ناظریان که بیش از سه دوره سکان دار فدراسیون کاراته بودند به سمت ریاست هیئت کاراته اصفهان منصوب شدند وضعیت کاراته اصفهان نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده و رو به بهبود رفته است.

نایب قهرمان کاراته آزاد آسیا بیان کرد: این موضوع حائز اهمیت است که با وضعیت شیوع ویروس کرونا که اغلب رشته‌های ورزشی در کما به سر می‌برند برنامه‌های متعدد و جدیدی توسط هیئت کاراته استان، آقای ناظریان و استاد کاظمی انجام می‌شود.

سلطانی عنوان کرد: تیمی که قبلاً در هیئت کاراته مشغول به فعالیت بودند به اندازه تیم فعلی فعال نبودند، می‌توان گفت در حال حاضر بهترین‌ها و حرفه ای‌ترین افراد در کمیته‌های مختلف چیدمان شده اند و با توجه به این موضوع که اصفهان همیشه غنی از ورزشکار، قهرمان، مربی و مدیر‌های لایق بوده و هست برنامه ریزی مناسب و حرفه‌ای می‌تواند به کاراته استان و کشور کمک شایانی کند.

او اظهار کرد: در سال‌های گذشته از همه ظرفیت‌های کاراته استان استفاده نمی‌شد، ولی در حال حاضر از این ظرفیت به خوبی و درستی استفاده می‌شود، کسانی که از کاراته قهر کرده بودند یا کنار گذشته شده بودند دوباره به این خانواده.

ملی پوش کاراته آزاد  کشورمان در خصوص جایگاه کاراته اصفهان در کشور گفت: نمی‌توان گفت جایگاه کاراته اصفهان در کشور خیلی بد است و در سال گذشته جز هیئت‌های برتر در کشور شدیم، اما کاراته اصفهان در دو شاخه آزاد و کنترلی همیشه یکی از قطب‌های کاراته ایران بوده است.

سلطانی افزود: درست است که در لیگ تیم نداریم و در سال‌های گذشته با کمبود‌های زیادی مواجه بودیم، اما به جرأت می‌توان گفت با برنامه‌ریزی صحیح کاراته اصفهان تا ۲ الی ۳ سال آینده مدعی تمام سکو‌های تیم ملی در کاراته آزاد و کاراته کنترلی خواهد بود.

مسئول کمیته قهرمانان هیئت کاراته استان اصفهان، در خصوص مشکلاتی که کاراته کاران اصفهانی با آن مواجه هستند خاطر نشان کرد: مشکل اول بحث اسپانسر و نبود حامی مالی است، در رده بزرگسالان در رشته‌های کنترلی و آزاد تیمی در لیگ کاراته نداریم، این موضوع غیرقابل انکار است که قهرمانی که پول نگیرد و اشتغال آن تامین نشود و امرار معاش او با مشکل باشد نمی‌تواند تمرین کند، بزرگترین مشکلی که ما با آن مواجه هستیم مشکل اقتصادی است.

سلطانی اضافه کرد: نداشتن یک تیم قوی از استان اصفهان در لیگ کاراته به ورزشکاران این رشته آسیب زده است این در حالی است که باشگاه‌هایی همچون سپاهان و ذوب آهن می‌توانند با بودجه‌های کم و ناچیزی تیم داری کنند و از قهرمانان شهرشان حمایت کند.

او عنوان کرد: در گذشته این مشکل را در والیبال نیز داشتیم که برطرف شد، اما در کاراته با وجود داشتن قهرمانان بسیار، به دلیل نداشتن تیم در لیگ ورزشکاران مجبور هستند که برای تیم‌های استان‌های دیگر فعالیت کنند از همین رو می‌توان گفت که مشکل اصلی ما نداشتن تیم حرفه‌ای در کاراته است که امیدوار هستیم این کمبود‌ها با چراغ سبز نشان دادن دکتر محمدی و آقای ساکت عملی شود.

نایب قهرمان کاراته آزاد آسیا گفت: از طرف همه کاراته کاران اصفهان تقاضا دارم باشگاه‌های اصفهانی مانند سپاهان و ذوب آهن همانگونه که در ورزش‌هایی مثل کشتی آزاد و کشتی فرنگی یا فوتسال و فوتبال تیم داری می‌کنند در کاراته بزرگسالان نیز در دو بخش آزاد و کنترلی تیم‌داری کنند، در رده‌های پایه به یاری خدا و پیگیری هیئت کاراته مشکلی از این بابت نداریم، اما قهرمانان امروز را نباید فراموش نکنیم تا چشم انداز مناسبی برای آینده نیز داشته باشیم.

سلطانی اظهار کرد: تنها راهی که می‌توان قهرمانانی که از استان رفته اند را به این استان بازگرداند و آن‌ها را حمایت کرد برنامه ریزی برای تشکیل یک تیم قوی در لیگ برتر کاراته است که با آمدن باشگاه‌هایی مثل سپاهان و یا ذوب آهن و بستن قرارداد‌های خوب و تجلیل شایسته از قهرمانان کاراته و حمایت از آن‌ها می‌توان ورزشکاران را به اصفهان بازگرداند.

او عنوان کرد: در این چند سال تجلیل شایسته‌ای در شأن قهرمانان کاراته استان نداشتیم امیدوارم با سمتی که بنده به عنوان رییس کمیته قهرمانان هیئت کاراته استان اصفهان دارم بتوانیم تجلیل شایسته‌ای از کاراته کا‌های اصفهانی داشته باشیم و قهرمانان اصفهان را ساماندهی کرده و از آن‌ها حمایت کنیم.


نایب قهرمان کاراته آزاد آسیا در خصوص برنامه‌های کمیته قهرمانان هیئت کاراته استان اصفهان گفت: کمیته قهرمانان در هیئت کاراته اصفهان به تازگی شکل گرفته است می‌توان گفت تازه‌ترین و نوپا‌ترین کمیته در هیئت کاراته استان اصفهان است، اما درصدد هستیم با یک کارگزار بیمه همکاری کنیم تا همه قهرمانان کاراته اصفهان (از رده کشوری به بالا) را بیمه عمر کنیم.

سلطانی ادامه داد: ساماندهی قهرمانان کاراته و تشکیل تیمی قوی جهت تجلیل شایسته از قهرمانان ورزشی از دیگر برنامه‌های کمیته قهرمانان هیئت کاراته است.

او بیان کرد: طی جلسه‌ای که با رئیس هیئت کاراته استان داشتیم مقرر شد برای قهرمانان کاراته کشور در رده‌های ملی، یکی از باشگاه‌های بدنسازی شناخته شده و معتبر اصفهان خدمات رایگان به آن‌ها بدهد و سخت افزار در اختیار ورزشکاران قرار گیرد تا بتوانیم قهرمانان مان را با کمترین دغدغه مالی حمایت کنیم.


مسئول کمیته قهرمانان هیئت کاراته استان اصفهان عنوان کرد: جهت پشتوانه سازی برای بزرگسالان، قهرمانان و کاراته نصف جهان کمیته استعدادیابی هیئت کاراته فعال است و امیدوارم با همکاری همه کمیته‌ها جوانان مستعد را استعدادیابی کنیم و تا رده امید و بزرگسال همه امکانات را در اختیارشان قرار دهیم و آقای ناظریان و استاد کاظمی در طولانی مدت بتوانند مشکل نظام وظیفه و اشتغال این ورزشکاران را حل کنند تا پشتوانه خوبی در آینده داشته باشیم.


سلطانی در خصوص تاثیرات منفی کرونا بر ورزش و کاراته، گفت: ضربه‌ای که کرونا به اقتصاد دنیا و اقتصاد ورزش دنیا زد غیر قابل انکاری است و بسیاری از باشگاه‌ها و آکادمی‌های کاراته را تعطیل کرد، می‌توان گفت کرونا ورزش را نابود کرد بخصوص رشته‌های که در فضای سربسته بودند را تحت تأثیر خود قرار دارد و فقط می‌توان امیدوار بود که سایه کرونا از سر همه ما کم شود تا به روال قبلی زندگی و ورزش بازگردیم.

مسئول کمیته قهرمانان هیئت کاراته استان اصفهان و قهرمان کاراته آزاد آسیا عنوان کرد: تا جایی که اطلاع دارم هیچ تسهیلات خاصی به باشگاه‌های رزمی و کاراته داده نشده و تا به این لحظه هیچ حمایتی از ما نشده مخصوصاً باشگاه‌های استیجاری که اکثرا تعطیل شدند و با مشکلات جدی مواجه شدند، اگر همین روال پیش رود سرانه ورزشی ما کمتر نیز می‌شود.


او در خصوص مسابقات کاتای ساحلی به به تازگی در اصفهان برگزار شد گفت: جا دارد بابت برگزاری اولین مسابقه کاتای ساحلی که هیئت کاراته با سازمان ورزشی شهرداری برگزار کردند خداوقوت بگویم که حداقل یک مسکن کوتاه مدتی برای جان گرفتن دوباره کاراته بود.

سلطانی در پایان گفت: از مرد اخلاق کاراته آقای ناظریان، استاد کاظمی، تیم هیئت کاراته و امیر آذرافروز فرمانده ارشد نظامی بابت همکاری‌ها و حمایت‌هایی که از همه ورزشکاران و ورزش استان داشتند تشکر می‌کنم و مردم نصف جهان همیشه قدردان مدیران زحمت کش و دلسوز هستند و خواهند بود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.