۶۱۰ عملیات امدادی توسط جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی انجام شد

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: ۶۱۰ عملیات امدادی در ۶ ماهه اول امسال توسط تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، سیدی سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: در طول ۶ ماهه اول امسال تیم‌های امدادی مستقر در ۲۹ پایگاه امداد جاده‌ای و کوهستانی جمعیت هلال احمر استان ۶۱۰ عملیاتی امدادی انجام داده اند و ۴۳۵ تن از مصدومان حوادث را نجات داده اند.

او گفت: از این تعداد عملیات نزدیک به ۴۰۰ مورد عملیات امداد جاده‌ای بود که نجاتگران پایگاه‌های امداد جاده‌ای مستقر در محور‌های مواصلاتی بعد از دریافت خبر تصادف و سوانح جاده‌ای با بهره گیری از آمبولانس و خودروی نجات به محل حادثه اعزام شده و ضمن مداوای سرپایی ۱۰۵ تن از مصدومان حوادث صحنه تصادف، ۳۳۰ تن از زخمی‌های حوادث جاده‌ای را بعد از انجام اقدامات و کمک‌های اولیه و تثبیت حالشان توسط آمبولانس هلال احمر به نزدیکترین مراکز درمانی جهت ادامه درمان اعزام کردند.

سیدی با اشاره به تعدد و تنوع حوادث گفت: در طول ۶ ماهه اول امسال نجاتگران هلال احمر به حوادث متعدد و متنوعی از قبیل آتش سوزی جنگل و مراتع، برف و کولاک، ریزش آوار، کوهستان، حوادث دریایی و سدها، سیل و آبگرفتگی و رانش زمین رسیدگی کرده اند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با اشاره به پرواز بالگرد هلال احمر برای امدادرسانی در اتفاقات مختلف از جمله حادثه آتش سوزی جنگل‌های ارسباران گفت: بالگرد هلال احمر در طول ۶ ماه اول امسال  ۹ سورت پرواز امدادی داشته است.

او با اشاره به بهره گیری از خودرو‌های نجات در عملیات‌های امدادی گفت: با استفاده از تجهیزات خودرو‌های نجات افزون بر ۵۰ مورد عملیات رهاسازی مصدومان گرفتار در لای آهن پاره‌های خودرو‌ها انجام شده است.

سیدی زمان اطلاع از حوادث تا رسیدن نیرو‌های امدادی به سر صحنه حوادث را ۱۰ دقیقه اعلام و ابراز امیدواری کرد با افزایش پایگاه‌ها و حفظ آمادگی و توان افزایی نیرو‌های پایگاه‌های امداد جاده‌ای بتوان این زمان را بازهم کاهش داد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار