برداشت ماسه از ساحل ایزدشهر بدون هماهنگی + فیلم

شهردار ایزد شهر در واکنش به برداشت ماسه‌های ساحلی شهرگفت: فردی که در حال برداشت ماسه های ساحل ایزدشهر است هیچ ربطی به هیچ نهاد حقوقی ندارد.

اسحق تونی شهردار ایزدشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه ستاد ساماندهی سواحل مازندران ، ساخت خیابان ساحلی را در برخی شهر‌ها از جمله ایزدشهر تصویب کرد، گفت: این مصوبه به امضای مدیران کل راه و شهرسازی، منابع طبیعی و محیط زیست استان رسیده و استاندار نیز آن را ابلاغ کرده است.

او افزود: بعد از انجام مطالعات اجرایی، ساخت جاده ساحلی ایزدشهر به تایید کمیسیون ماده ۵ و اداره راه و شهرسازی نیز رسیده است.

تونی با بیان اینکه شهرداری ایزدشهر ۲۰۰ متر از این جاده ساحلی را اجرا و ساخت آن را پس از مناقصه به پیمانکار واگذار کرده است، گفت: پیمانکار برای اجرای این طرح و فنداسیون خیابان ساحلی، باید ماسه‌ها را برداشت کند.

بیشتر بخوانید 

شهردار ایزدشهر با طرح این سوال که ماسه‌های برداشت شده از ساحل را باید چکار کرد؟ گفت: نمی‌توان آن ماسه‌ها را دوباره در ساحل رها کرد به همین دلیل ابتدا تصمیم گرفته شد ماسه‌ها در قبال اجرای طرح و بر اساس ضوابط خاصی به پیمانکار برای اجرای پروژه تحویل شود.

او افزود: برخی اهالی منطقه چند هفته قبل نسبت به برداشت ماسه‌های ساحلی معترض بودند که اعلام کردیم پیمانکار فعلا ماسه‌ها را به عنوان بخشی از هزینه اجرای این طرح برداشت نکند.

تونی افزود: در حال حاضر می‌توانیم ماسه‌های ساحلی را ببریم، اما چون هدف کار کردن و رضایت مردم است از این کار خودداری می‌کنیم.

شهردار ایزدشهر در پاسخ خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان که از او پرسید آنچه در فیلم مشخص شده این است که لودر در حال تخلیه ماسه‌های ساحلی در یک دستگاه کامیون است و این در تضاد با گفته‌های شما است، پاسخ داد: این برداشت اخیر بدون هماهنگی با ما و سایر دستگاه‌های اجرایی شهر انجام شده است و فیلم این برداشت را نیز به دادستان شهر ارسال کردم.

او که می‌گوید این فیلم مربوط به یکی دو روز گذشته است و او نیز در این مدت در مرخصی بود و فیلم را نیز یکی از دوستانش برای او ارسال کرده است، گفت: فردی که در حال برداشت ماسه‌های ساحل ایزدشهر است هیچ ربطی به هیچ نهاد حقوقی ندارد.

تونی در خصوص نحوه نظارت بر فعالیت پیمانکاران افزود: آقایان فکر می‌کنند وقتی پیمانکار دارد ماسه‌ها را می‌برد شهردار باید آنجا بایستد و نظارت کند، اما می‌توان به شیوه‌های مناسب دیگری نظارت کرد.

او افزود: اگر برداشت ماسه در ساحل به انحراف می‌رود مسئولان منابع طبیعی، محیط زیست و دستگاه قضایی باید برخورد کند و من کلیپ‌هایی از این برداشت‌ها را برای دادستان فرستادم.
 

انتهای پیام / س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار