شناسایی ۶۱۸ ناشنوا و کم شنوا در دامغان

۶۱۸ معلول ناشنوا و کم شنوا در دامغان شناسایی شدند و از این تعداد، ۱۵۰ خانواده از خدمات این اداره بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمود زحمتکش رییس اداره بهزیستی دامغان گفت: ۱۵۰ خانوار از کمک هزینه‌های معیشت، سمعک، هزینه کاشت حلزون، درمان، ایاب و ذهاب و دیگر خدمات توانبخشی استفاده می‌کنند.

او افزود: از ۲۴ ناشنوا و کم شنوای در حال تحصیل در شهرستان چهار نفر دانشجو و ۲۰ نفر دانش آموز هستند.

زحمتکش بیان کرد: به منظور پیشگیری از این معلولیت، برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و شیر خواران با هدف غربال، تشخیص و مداخله به هنگام ناشنوایی انجام می‌شود.

رییس اداره بهزیستی دامغان ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳۲ غربالگری انجام و مبلغ ۳۸۰ میلیون ریال بابت هزینه کاشت حلزون هزینه شده است.

او هدف از نامگذاری ۹ مهر ماه به نام روز جهانی ناشنوایان را ارتقای فرهنگ ارتباط با ناشنوایان دانست و ابراز داشت: نامگذاری این روز دانسته‌هایی از زبان اشاره و آگاهی سیاست مداران و عموم مردم از مشکلاتی است که این قشر با آن روبه رو است.

رییس بهزیستی شهرستان دامغان بیان کرد: حوزه توانبخشی شهرستان دامغان با تعداد ۲ هزار و ۴۴۳ پرونده مددجویی و تحت نظارت، دارای ۲ مرکز سالمندان، مرکز بیماران روانی مزمن طلوع زندگی، مرکز توانبخشی پسران توان یابان، مرکز توانبخشی مهر آفرین ویژه معلولان جسمی و حرکتی و ۲۱ پرسنل در حال ارائه خدمت به جامعه هدف بهزیستی است.

در استان سمنان بیش از ۶۵ هزار مددجو در حوزه‌های مختلف از خدمات بهزیستی بهره مندند و ۳۷۰ مرکز تحت نظارت این اداره کل قرار دارد.

سه هزار و ۲۳۸ خانوار در دامغان از مددجویان بهزیستی شهرستان دامغان هستند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار