در بسته حوادث امروز بخوانید؛

کلاهبرداری اینترنتی از طریق برنامه رسید ساز جعلی / محموله میلیاردی محصولات خوراکی قاچاق به مقصدنرسید

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۰ مهر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز ۱۰ مهر ماه  سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کلاهبرداری اینترنتی از طریق برنامه رسید ساز جعلی

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری با استفاده از برنامه رسید ساز جعلی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: بنا به اظهار شاکی پس از درج آگهی فروش تلفن همراه در سایت دیوار شخصی به عنوان خریدار تماس گرفته و درخواست شماره حساب جهت واریز وجه می‌کند، سپس با مراجعه به آدرس وی و با نمایش رسید واریز وجه در تلفن همراه خود گوشی تلفن همراه را دریافت می‌کند.
کلاهبرداری اینترنتی از طریق برنامه رسید ساز جعلی / محموله میلیاردی محصولات خوراکی قاچاق به مقصدنرسید


سرهنگ مرتضوی عنوان داشت: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص گردید متهم از طریق برنامه رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از فروشنده کالا کرده که با اقدامات فنی و شگرد‌های پلیسی وی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان توصیه کرد: شهروندان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کنند تا از واریز یا برداشت وجه حساب بانکی خود اطمینان حاصل کنند، همچنین پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.
 

محموله میلیاردی محصولات خوراکی قاچاق به مقصدنرسید

سرهنگ "علی صادقی فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان شاهین شهر حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور "شاهین شهر-تهران" به یک اتوبوس مسافربری مشکوک و آن بازرسی کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۳ هزار و ۵۰۴ قوطی آناناس، ۵ هزار و ۴۰۰ کاپوچینو، ۳۲۶ عدد نسکافه و ۶۲۴ ویتامین سی پوکاکو خارجی، همگی فاقد مدارک قانونی و گمرکی کشف شد.

سرهنگ صادقی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعلام شده و یک نفر نیز در این رابطه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر خاطر نشان کرد: هر گونه فعالیت در زمینه کالای قاچاق باعث رکود اقتصادی و افزایش تورم در جامعه می‌شود که امید است شهروندان عزیز با پلیس تعامل داشته باشند و اخبار مربوطه را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ اطلاع دهند تا اقدامات لازم انجام شود.
 

کشف ۱۰ فقره سرقت سیم برق واموال مسروقه در فلاورجان

سرهنگ "ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق در سطح شهر قهدریجان دستگیری سارق یا سارقین در دستور کار ماموران پلیس کلانتری ۱۴ این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: پس از انجام یکسری کار‌های تخصصی یک سارق در ارتباط با این سرقت‌ها شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: سارق دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به ۱۰ فقره سرقت سیم برق و کابل در شهر "قهدریجان" اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی به شهروندان توصیه کرد: خانه باغ‌ها و ساختمان‌های نیمه کاره فاقد تجهیزات ایمنی و دوربین‌های مداربسته بیشتر مورد طمع سارقان می‌باشد لذا مردم در نگهداری اموال خود دقت کرده و مراقبت‌های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت را به عمل آورده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.