فرماندار اردبیل:

کشتارگاه صنعتی دام اردبیل با ظرفیت پایین فعالیت می‌کند/ از خروج دام زنده در استان جلوگیری شود

فرماندار اردبیل گفت: کشتارگاه صنعتی اردبیل یکی از کشتارگاه‌های صنعتی مدرن منطقه شمالغرب کشور با ظرفیت پایین فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل در دیدار مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل با انتقاد از اینکه کشتارگاه صنعتی دام اردبیل با ظرفیت پایین فعالیت می‌کند گفت: باید با همفکری، هم افزایی و همکاری بین بخشی و استفاده از نظرات کارشناسی دستگاه‌های مرتبط با سلامت جامعه علی الخصوص دامپزشکی موانع پیش رو را مرتفع کرده و قدم‌های مؤثری در این راستا برداریم و با بالا بردن ظرفیت تولید این کشتارگاه صنعتی که یکی از کشتارگاه‌های صنعتی مدرن منطقه شمالغرب کشور است از خروج دام به صورت زنده از استان جلوگیری کنیم.

او تصریح کرد: برگزاری جلسات هم اندیشی و هم فکری در راستای بهینه سازی و ساماندهی خدمات کشتارگاه و مبارزه بی امان با کشتار غیر مجاز می‌تواند مسیر افزایش تولید این مجموعه عظیم را فراهم سازد.

فرماندار اردبیل بر مبارزه شبانه روزی با کشتار غیرمجاز و عوامل سودجویی برخی از افراد فرصت طلب در حوزه سلامت و بهداشت عمومی جامعه تأکید کرد و گفت: باید با سوق دادن جامعه به سمت مصرف فرآورده‌های خـام دامی بسته بندی شده بهـداشتی و هـویت دار و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تلاش کرده و با آموزش همگانی و اطلاع رسانی قوی و استفاده از ظـرفیت رسانه‌های مختلف اینگونه فرهنگ مصرف را در جامعه نهادینه کنیم.

امامی یگانه در عین حال یاد آور شد در حوزه اعتبارات دامپزشکی علیرغم محدودیت‌هایی که در این حوزه داریم اعتبارات دامپزشکی را ترمیم و تقویت کنیم.

او ضمن تشکـر از فعـالیـت هـای مشتـرک دامپزشکی و دستگاه قضایی در مبارزه شـبانه روزی با کشتار غیرمجاز دام علی الخصوص در روستای آراللوی اردبیل که یکی از معضلات و چالش‌های چند ساله حـوزه سـلامت عمومی جامعه بود افزود: در این راستا در کنار دامپزشکی هستیم و از هیج تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار