بسته اخبار حوادث ۱۰ مهرماه ۹۹؛

رمزگشائی از قتل جوان ۲۷ ساله نیکشهری/کشف ۳ هزار دارو غیر مجاز و قاچاق از منزلی در چابهار

مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۱۰ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۱۰ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

رمزگشائی از قتل جوانی ۲۷ ساله نیکشهری

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان و پلیس شهرستان نیکشهر پرونده قتل جوانی ۲۷ ساله نیکشهری پس از ۵ ماه روشن و عاملان جنایت دستگیر شدند.

سردار " احمد طاهری  گفت: هفتم اردیبهشت ماه سال جاری در پی اعلام یک فقره فوت مشکوک جوانی ۲۷ ساله در حوالی روستای شیرآباد شهرستان نیکشهر ماموران پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: پس از بررسی صحنه ومعاینه جسد توسط کاراگاهان پلیس، مشخص شد، جسد دچار سوختگی شدید و از ناحیه استخوان پیشانی سوراخ و دچار ضربه و شکستی شده است و با توجه به مشکوک بودن موضوع تحقیقات کاراگاهان جهت مشخص شدن علت فوت آغاز شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی پس از ۵ ماه کار اطلاعاتی و تحقیقات میدانی، ۴ متهم را در این زمینه شناسایی و طی عملیات غافلگیرانه و ضربتی آن‌ها را در یکی از خیابان‌های شهر نیک شهر دستگیر کردند.

سردار طاهری عنوان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی بودند، ولی با روبه رو شدن ادله و مستندات پلیس به قتل این جوان اعتراف کردند.

او  اظهار داشت: در بازجویی‌های تکمیلی مشخص شد که متهمان با انگیزه سرقت خودروی مقتول، وی را به حوالی روستای شیر آباد کشانده و با یک کلت کمری او را به قتل رسانده و جسدش را سوزانده و درمحل رها کرده و خودرو را به سرقت برده اند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه تحقیقات برای کشف خودرو مقتول ادامه دارد، خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کشف ۳ هزار دارو غیر مجاز و قاچاق از منزلی

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف ۳ هزار و ۱۹۰ عدد انواع دارو‌های غیرمجاز قاچاق دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم گفت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع دارو خارج از شبکه قانونی و به صورت غیر مجاز و قاچاق در منزلی در یکی از روستا‌ها در این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او  افزود: ماموران پاسگاه پلان این شهرستان با انجام اقدامات فنی و پلیسی و و با هماهنگی مراجع قضائی به محل مورد نظر مراجعه و در بازرسی از آن منزل موفق به کشف ۳ هزار ۱۹۰ نوع دارو غیر مجاز و قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: در این رابطه متهم ۴۳ ساله دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ کیخائی مقدم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در راستای انجام وظایف ذاتی خود به منظور جلوگیری از آسیب به اقتصاد ملی با عزمی راسخ در برابر پدیده قاچاق کالا خواهد ایستاد.

تصادف خودروی دنا با موتورسیکلت در"روستای ژاله‌ای زابل"

برخورد یک دستگاه سواری دنا با موتورسیکلت در محور" روستای ژاله‌ای شهرستان زابل" منجر فوت یک نفر و مصدومیت یک نفر دیگر شد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی" فرمانده انتظامی شهرستان زابل گفت: روز گذشته در پی گزارش یک فقره تصادف در شهرستان زابل، در محور عبوری روستای ژاله‌ای شهرستان بلافاصله عوامل انتظامی و پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه سواری دنا به دلایل نامعلومی با یک دستگاه موتورسیکلت با یک نفر ترک نشین برخورد کرده و راکب موتور سوار که مردی ۴۷ ساله بوده در دم فوت و راکب آن مصدوم که به بیمارستان منتقل می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: کارشناس پلیس، علت حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه خودروی دنا اعلام داشت.

کشف ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در چابهار

فرمانده انتظامی چابهار از کشف ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در چابهار و دستگیری یک متهم خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخای مقدم گفت: روز گذشته ماموران پاسگاه "پیر سهراب" شهرستان چابهار هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه تریلی کشنده مشکوک شدند.

او  گفت: ماموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل خارج از شبکه توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی چابهار با بیان این که در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، افزود: مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود و با توجه به نقش بی بدیل شهروندان در دستاورد‌های پلیس، ضروری است همکاری آنان در این زمینه، بیش از گذشته با ماموران تداوم یابد و هر گونه مورد مشکوکی را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. 

کشف ۱۵ تن برنج احتکارشده در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از کشف ۱۵ تن برنج احتکار شده، در بازرسی از یک انبار خبر داد.

سرهنگ " احمد ثمره حسینی گفت: با کسب خبری مبنی بر اینکه احتکار مقدار قابل توجهی برنج در یک انبار در شهر زابل بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران مبارزه باقاچاق کالا وارز این فرماندهی قرار گرفت.

او  گفت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا وارز پس از اطمینان از صحت خبر به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت وارد عمل شدند و در بازرسی از انبار ۱۵ تن برنج احتکار شده را کشف کردند.

سرهنگ ثمره حسینی با اشاره به اینکه ارزش برنج کشف شده ۳ میلیارد ریال برآورد شده، اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به اینکه پلیس با هر گونه اقدامی که به اقتصاد کشور لطمه وارد کند به شدت برخورد می‌کند، از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از وجود این گونه انبار‌ها سریعا موضوع را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار