اسرائیل صحنه گردان مناقشه قره باغ

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: صحنه گردان اصلی مناقشه قره باغ  رژیم کودک کش اسرائیل است و هر دو طرف نزاع را ذیل اهداف شوم خود مدیریت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ششمین همایش ائمه جمعه استان با اشاره به درگیری‌های چند روز گذشته جمهوری آذربایجان و ارمنستان با بیان اینکه دخالت سایر کشور‌ها در این درگیری مضر است گفت: این جنگ باید با تدبیر و درایت دلسوزان منطقه حل و فصل شود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه جوانان آذربایجانی باید خودشان از تمامیت ارضی و مرز‌های کشور خود دفاع کنند گفت: برخی از همسایگان به بهانه ارسال کمک‌های انسان دوستانه، گروه‌های تروریستی خود را نیز وارد ماجرا می‌کنند که خیلی خطرناک است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: ما مردم آذربایجان شرقی ضمن حمایت از مسلمانان کشور جمهوری آذربایجان با خانواده‌های شهدای اخیر این کشور ابراز همدردی می‌کنیم.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به هشت سال دفاع مقدس گفت: صدور انقلاب به دیگر کشورها، شکست ابهت دو قدرت شرق و غرب، رشد صنایع نظامی و دفاعی، احساس ذلت سرمداران نظام‌های فاسد در مقابل نظام اسلامی و علاقه مردم به اسلام از برکات این دوران است.

او نقش روحانیت و ائمه جمعه در دوران دفاع مقدس را مثال زدنی خواند و گفت: نقش معنوی و تربیتی، اخلاقی و بصیرتی، آموزشی و تحلیلی، تبلیغی و ترویجی روحانیون در هشت سال جنگ تحمیلی نباید به فراموشی سپرده شود.

او با اشاره به توطئه استکبار جهانی در جنگ اقتصادی و فرهنگی افزود: دشمنان در سیاست‌های اخیر خود  امنیت، سلامت، معیشت، وحدت و انتخابات سال آینده ایران را نشانه گیری کرده و مورد هدف قرار داده اند.

داودی رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی هم با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه این استان در حوزه ذخایر معدنی گفت: معادن بسیاری از طلا، مس، آلومینیم و سرب در مناطق مختلف آذربایجان شرقی نهفته است که تلاش برای استحصال آن‌ها موجب کاهش بیکاری و افزایش درآمد اقتصادی مردم خواهد بود.

داودی همچنین بر ضرورت تعامل بیشتر ائمه جمعه با مجمع نمایندگان استان در راستای پیگیری مطالبات و حل مشکلات مردم تاکید کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار