طرز تهیه نان پیاز خوشمزه

در این مطلب دستورالعمل تهیه نان پیاز را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نان پیاز یا همان کماج پیاز یکی از نان‌های سنتی استان کرمان است. ناگفته نماند پخت نان پیاز در سمنان بسیار رایج است. همان طور که از اسم این نان پیداست در مواد آن از پیاز استفاده می‌شود. در ادامه قصد داریم طرز تهیه نان پیاز را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.


بیشتر بخوانید


این نان در واقع طعمی شبیه نان سیر دارد، اما به روش سنتی تهیه می‌شود تهیه خمیر این پیش غذا دو روش دارد یا اینکه خمیر چانه آماده را از نانوایی تهیه کنید و یا اینکه خودتان این خمیر را در خانه آماده کنید.

اگر می‌خواهید خودتان خمیر را تهیه کنید می‌توانید به روش زیر عمل کنید. ابتدا شیرخشک، شکر، نمک، خمیر مایه، آب ولرم را با هم در یک کاسه بریزید و ۷ دقیقه کنار بگذارید. سپس روغن و آرد را به همراه بکینگ پودر الک شده اضافه کنید. پس از آن آرد را بریزید و مابقی مواد را کم کم اضافه کنید پس از آنکه خمیر مناسب بدست آمد در کاسه که چرب شده قرار بدهید و نیم ساعت استراحت بدهید. به این ترتیب خمیر مورد نظر شما آماده شده است.

طرز تهیه نان پیاز به روش خوشمزه

مواد لازم برای نان پیاز:
خمیر ورآمده ۱ چانه
پیاز متوسط ۲ عدد
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه نان پیاز:

ابتدا پیاز را ریز خرد کنید و آن را با خمیر خوب مخلوط کنید و سپس ورز بدهید. روغن را در ماهیتابه بریزید و روی شعله قرار بدهید تا کمی گرم شود.

سپس تابه را از روی حرارت بردارید و خمیر را درون روغن بگذارید و پهن کنید تا خوب چرب شود. سپس خمیر را برگردانید دوباره آن را با دست صاف کنید.

تابه را روی شعله ملایم قرار بدهید و در آن را بگذارید و صبر کنید تا یک طرف آن سرخ شود. سپس آن را برگردانید تا هر دو طرف آن سرخ و مغز پخت شود.

میزان سرخ شدن بسته به سلیقه‌ی شما دارد.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

برچسب ها: تهیه نان ، نان پیاز ، آشپزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار