معاونت توسعه مدیریت نظام پزشکی خبرداد؛

امروز؛ آغاز توزیع واکسن آنفلوآنزا برای مطب دار‌ها

تاجرنیا گفت: از امروز واکسن آنفلوانزا در بین مطب دار‌ها توزیع می‌شود و آنها می‌توانند از این واکسن استفاده کنند.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی تاجرنیا معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی در خصوص توزیع واکسن آنفلوانزا به اعضای جامعه پزشکی اظهار کرد: همان‌طور که استحضار دارید با توجه به اینکه در آغاز فصل سرما هستیم، با پیش‌بینی‌های صورت گرفته واکسن آنفلوانزا به میزان سال‌های گذشته به کشور وارد شده، اگرچه با توجه به شرایط کرونا طبیعتاً میزان درخواست امسال بسیار بیشتر است، اما میزان وارد شده به کشور طبیعتاً متناسب با سال‌های گذشته بود.

معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی گفت: امسال یکی از دغدغه‌های سازمان نظام‌پزشکی این بود که کسانی که در صف اول مواجهه با بیماری هستند در وهله اول مصونیت پیدا کنند و خوشبختانه وزارت بهداشت، پرسنل و پزشکان را در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در سراسر کشور حمایت کرد و درنتیجه جهت‌گیری سازمان نظام‌پزشکی حمایت از بخشی از اعضای جامعه پزشکی بوده که در مطب‌ها مشغول فعالیت هستند؛ این افراد صف اول و خط مقدم مواجهه با بیماران بوده  و خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته یکصد هزار دوز واکسن آنفلوانزا چهار ظرفیتی در اختیار سازمان نظام پزشکی قرار گرفته است.

تاجرنیا درخصوص اینکه این میزان واکسن برای تامین نیاز پزشکان کفایت می‌کند، گفت: حدود ۳۰۰ هزار عضو جامعه پزشکی در سراسر کشور داریم و با توجه به مشغولیت بخش عمده‌ای از آن‌ها در بخش‌های مختلف تحت پوشش وزارت بهداشت فکر می‌کنیم که اگر این میزان به شکل درستی توزیع شود، می‌تواند پاسخگوی نیاز افرادی که در مطب‌ها مشغول هستند، بدهد.

او با اشاره به توزیع واکسن‌ها در سرتاسر ایران و در تمام ۲۰۶ شهر دارای نظام پزشکی در ایران بیان کرد: مرحله اول توزیع در سطح کشور انجام شده است و ظرف امروز و فردا توزیع واکسن‌ها در بین اعضای جامعه پزشکی شروع خواهد شد.

معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پزشکی افزود: برای دریافت واکسن پزشکان و دندانپزشکان که در مطب یا دفاتر کار مشغول خدمت هستند باید با نظام پزشکی شهرستان مربوطه تماس بگیرند و شیوه دریافت را مطلع شوند.


بیشتر بخوانید


او در خصوص توزیع واکسن آنفلوانزا برای پزشکان شهر تهران گفت: در تهران با توجه به تعداد افرادی که باید واکسن را دریافت کنند از امروز و ظرف مدت یک هفته و به تدریج اس ام اس‌هایی به شماره همراه همکاران ارسال خواهیم کرد و متناسب با اطلاعات افراد  از جمله منطقه شهری و  محل سکونت یا طبابت، داروخانه‌ای به آن‌ها معرفی خواهد شد که می‌توانند با مراجعه به آن‌ها واکسن را دریافت کنند.

تاجرنیا اضافه کرد: این میزان واکسنی که در اختیار نظام پزشکی قرار داده شده صرفاً برای خود اعضای جامعه پزشکی است و به صورت رایگان توزیع می‌شود. خواهش ما این است که همه افرادی که در بیمارستان‌های دولتی یا خصوصی مشغول به کار هستند و از طریق معاونت بهداشتی وزارت بهداشت این واکسن را دریافت می‌کنند، حتی‌المقدور مراجعه‌ای به سازمان نداشته باشد تا سایر همکاران بتوانند واکسن را دریافت کنند. امیدوار هستیم با توجه به تامین اعتبار خوبی که برای ورود چندین میلیون واکسن دیگر صورت گرفته است در گام‌های بعدی بتوانیم خانواده‌ها و همکاران پزشکان را هم تحت پوشش قرار دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناي
۲۰:۳۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
ايا پيش بينى كرديد كه درصدى از اين واكسن ها از ناصر خسرو سر در نياورند ؟ قطعا نه بعدا كه به ناصر خسرو كه رسيد دستگيرشان كنيد مجرمين را در خيابان ها بگردانيد خفت انها را به تماشا بگذاريد