بگلریان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برخی پول مسافرخانه‌شان را هم از نماینده می‌خواهند!

نماینده ارامنه جنوب در مجلس گفت: بیش از ۸۰ درصد انتظارهای مردم از نمایندگان در حیطه کاری نماینده نیست.

روبرت بگلریان، نماینده ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر اینکه بیش از ۸۰ درصد انتظارهای مردم از نمایندگان در حیطه کاری نماینده نیست، گفت: وظیفه نماینده قانون‌گذاری و نظارت است، اما در فقدان ساختارهای مدنی و حزبی کارآمد در کشور، مجلس باید حلقه اتصال جامعه و حاکمیت باشد، بخشی از این انتظارها از نمایندگان طبیعی و تقریباً مرتبط با آنهاست. یعنی غیر از قانون‌گذاری و نظارت، وظیفه نمایندگی به معنای واقعی کلمه شفاف‌تر می‌شود و نمایندگی مردم، صنوف، گروه‌های فرهنگی و غیره جزو وظایف منتخب مردم خواهد شد.

او ادامه داد: در مواقعی که نقش نمایندگان مستقیماً به امور حوزه اجرایی تغییر می‌کند، خواسته یا ناخواسته تعارضی میان قوه مقننه و قوه مجریه ایجاد می‌شود، اما از سوی دیگر این خواسته‌های مردمی به نماینده منتقل می‌شود تا او در کمک رسانی به حوزه اجرا، مدیریت سیاسی و اداری جامعه تلاش کند و چنین اتفاقی تلویحاً در حوزه نظارت قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


نماینده ارامنه جنوب در مجلس تصریح کرد: خواسته مردم اقلیت دینی از یک بُعد با دیگر هموطنان تفاوتی ندارد، یعنی غالب مردم برای تقاضای فردی خود به نماینده مراجعه می‌کنند و لزوماً شکل عمومی و اجتماعی هم ندارد. برای نمونه برخی به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه می‌کنند و احساس می‌کنند پاسخ قانع کننده یا کافی نمی‌گیرند. در نتیجه به نماینده خود مراجعه می‌کنند تا جواب کارآمدتری دریافت کنند.

بگلریان افزود: بعضی افراد به دلیل اختلاف‌های قضایی یا مشکلات استخدام‌ مراجعه می‌کنند. آنها احساس می‌کنند که در گزینش‌های دولتی نسبت به اقلیت‌های دینی سلیقه‌ای عمل می‌شود و به علت تفاوت دینی، استخدام انجام نشده است؛ در حالیکه آن افراد فراموش می‌کنند با حدود ۷ هزار نفر رقابت کرده‌اند. البته مسائلی درباره سربازی، اشتغال، مشکلات بانکی و غیره هم وجود دارد.

نماینده ارامنه جنوب در مجلس گفت: مردم دو حوزه انتخابیه ارامنه شمال و جنوب بیشتر شهرنشین هستند و در نتیجه ما مشکلات حوزه‌های روستایی مثل ساخت جاده، گازکشی و غیره نداریم. از سویی دیگر، برای برخی نمایندگان پیش می‌آید که هموطنانمان از استان‌های دوردست از پایتخت به تهران می‌آیند و انتظار دارند نماینده‌شان پول مسافرخانه آنها را هم پرداخت کند!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
کدام نظارت !!!! اگر نظارتی بود وضع مملکت این همه آشفته نمی گردید !!!
آخرین اخبار