خوراکی‌هایی که حالتان را خوب می‌کند

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف برخى موادغذایی به کاهش فشار‌های روحی و روانی کمک می‌کنند.

خوراکیهایی که شما را از شر فشار روحی خلاص می‌کنندمحمدتقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به معرفی برخی از خوراکی‌هایی که در کاهش میزان فشار روحی و روانی موثر هستند پرداخت و اظهار کرد: برخی از مواد غذایی در کاهش حجم فشارهای روحی نقش مسکن و تسهیل‌گر طبیعی را دارند و افراد باید در رژیم غذایی خود جایی برای مصرف این دسته از خوراکی ها داشته باشند.

انوشه افزود: در نظر گرفتن یک رژیم غذایی ترکیبی، با وجود انواع سبزیجات و پروتئین‌ها در داشتن روحیه‌ای خوب و شاداب موثر است.

کاهش حجم فشارهای روحی با خوراکی‌های خانگی

انوشه تصریح کرد: موز میوه‌ای ضد افسردگی است و مصرف آن برای کاهش میزان استرسی که افراد در نتیجه مشکلات روحی و روانی به آن دچار هستند، توصیه می‌شود.

این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی خاطرنشان کرد: شیر به عنوان یکی از انواع لبنیات که به کاهش استرس و کمتر شدن فشار روحی کمک می‌کند معرفی شده است و باید در رژیم غذایی روزانه افراد گنجانده شود.

انوشه همچنین یادآور شد: مصرف انواع ماهی و غذاهایی از این دست که حاوی امگا سه هستند به کاهش فشارهای روحی و روانی کمک می‌کند.

او اضافه کرد: گردو در دو نوع تازه و خشک آن که در میان دسته بندی آجیل‌ها قرار می‌گیرد و باید در سبد غذایی روزانه افراد وجود داشته باشد و افزودن آن به لیست خوراکی های مفید در افزایش تمرکز و کاهش میزان فشارهای روانی تاثیر گذار خواهد بود.

این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد:  شکلات تلخ با خواص متعددی در کاهش حجم فشارهای روحی و روانی بسیار موثر است.

او همچنین یادآور شد: میوه‌ها و سبزی ها با خواص آنتی اکسیدانی که در خود دارند، می‌توانند به کاهش میزان فشارهای روحی و روانی  و ایجاد استرس در بدن کمک کنند.

این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: مصرف مواد غذایی که حاوی ویتامین B هستند و در خوراکی‌های مثل نان و انواع غلات  به وفور یافت می‌شوند، برای کاهش حجم فشارهای روحی و روانی توصیه می‌شود.

انوشه اضافه کرد: استفاده از مواد غذایی سبوس‌دار حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین D، استفاده از جگر، ماهی و تخم‌مرغ به تامین ویتامین D مورد نیاز بدن کمک می‌کنند و در نهایت منجر به کاهش میزان فشارهای روحی و روانی خواهند شد.

او تاکید کرد: مصرف انواع مواد غذایی در ترکیب متعادل و مناسب به کاهش فشارهای روحی و روانی کمک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.