یوتیوب به فروشگاه اینترنتی تبدیل می‌شود

وب سایت یوتیوب اعلام کرد در حال اضافه کردن امکان خرید مستقیم از ویدئوهای این وب سایت است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی اخباری از یوتیوب در فضای مجازی منتشر شده است که بر اساس آن بزرگ‌ترین وب سایت ارائه دهنده محتوای ویدئویی از سازندگان ویدئوهای این شبکه درخواست کرده برای نشان دادن و معرفی محصولات در ویدئوها از نرم افزار YouTube استفاده کنند. ظاهرا این داده پس از معرفی توسط یوتیوبرها پس از تجزیه و تحلیل به ابزار آنالیز گوگل انتقال داده خواهند شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از وب سایت‌های معتبر، ظاهرا گوگل قصد دارد از این طریق یوتیوب را به یک کاتالوگ بسیار بزرگ تبدیل کند تا کاربران با مشاهده هرمحصولی در ویدئوهای این وب سایت بتوانند به طور مستیم آن را خریداری کنند. علاوه بر این ظاهرا یوتیوب در حال آزمایش اتصال مستقیم یوتیوب به وب سایت Shopify است و قصد دارد امکان خرید مستقیم از یوتیوب با همکاری این وب سایت را مهیا کند.

سخنگوی شرکت یوتیوب همچنین اعلام کرد در حال حاضر تعداد محدودی از کانال‌های این وب سایت مورد آزمایش با قابلیت خرید مستقیم از توئیتر قرار گرفته‌اند و سازندگان ویدئوها به طور مستقیم روی محصولات قابل فروش در ویدئوی خود مدیریت خواهند داشت.

خرید از یوتیوب

رقابت یوتیوب با فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی

اقدام جدید یوتیوب می‌تواند این وب سایت بزرگ را به یکی از خطرناک‌ترین رقبای فروشگاه‌های آنلاین و همچنین به یکی از بزرگ‌ترین منابع درآمد برای گوگل تبدیل کند. گفتنی است؛ این اقدام گوگل نمی‌تواند بی ربط به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا در جهان باشد چرا که درآمد گوگل در چند ماه اخیر به شدت کاهش یافته است.

با این حال باید منتظر بود و دید اقدام جدید یوتیوب چه زمانی به سرانجام خواهد رسید و آیا کاربران از این قابلیت استقبال خواهند کرد یا گوگل آن را در مرحله آزمایشی متوقف خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.