تلاش دستگاه قضایی برای صیانت از امنیت و آسایش مردم در خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: دستگاه قضایی استان با جدیت و قاطعیت از امنیت و آسایش مردم صیانت می‌کند و اجازه نخواهد داد خدشه‌ی به آن وارد شود.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری  خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: دادگستری خوزستان تمام تلاش خود را در زمینه ایجاد و صیانت از امنیت مردم استان بکار گرفته و اجازه نخواهد داد خدشه‌ی به امنیت و آسایش مردم وارد شود و با جدیت و قاطعیت با مخلان نا امنی مبارزه می‌کند.

او افزود: امنیت، آسایش و اموال مردم خط قرمز دستگاه قضایی استان است و سارقان مسلح و مخلان امنیت عمومی بدانند که با قاطعیت و بدون هیچ مسامحه‌ی با آنان برخورد می‌شود.

حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: همکاران قضایی در اسرع وقت و خارج از نوبت به پرونده‌های متهمان و مجرمان دستبرد به اموال مردم و مخلان امنیت عمومی رسیدگی کنند و بدون تاثیر جوسازی دشمنان داخلی و خارجی به اشد مجازات آنان را محکوم کنند.

رئیس دادگستری خوزستان  ادامه داد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با سو استفاده از مشکلات مردم و درست کردن شائبه به دنبال ایجاد نا امنی در جامعه و تضعیف نیرو‌های امنیتی و انتظامی کشور هستند و نباید اجازه داد دشمنان به تحقق اهداف خود دست پیدا کند و باید با قاطعیت و جدیت از نیرو‌های امنیتی و انتظامی حمایت همه جانبه صورت بگیرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: همه دستگاه‌ها موظف هستند در بحث ایجاد و برقراری امنیت در جامعه همکاری و تعامل سازنده‌ی با دستگاه قضایی و نیرو‌های امنیتی و انتظامی داشته باشند و دستگاه قضایی استان هیچ عذر و بهانه‌ی از دستگاه سهل انگاری در این زمینه را نمی‌پذیرد و اگر کوتاهی از دستگاهی سر بزند با آن برخورد قاطعی خواهد گردید.

او گفت: به منظور بررسی دقیق و پیگیری جدی جهت مبارزه با مخلان نظم عمومی و دیگر جرائم مهم، ستاد مبارزه با جرائم خاص در دادگستری خوزستان تشکیل و راه اندازی شده است و همه دستگاه‌ها مواظف هستند مصوبات این ستاد را اجراء و عملیاتی کنند.

حجت الاسلام مرادی اظهار داشت: میزان خرید و فروش و استفاده از انواع اسلحه غیرمجاز در استان‌های مختلف کشور به ویژه مناطق مرزی در حالی رو به افزایش است که جرایم ارتکابی با سلاح گرم روز به روز افزایش می‌یابد و این خود زمینه‌ساز ناامنی و بروز اقدامات خشونت‌آمیز و همچنین جرم‌خیزی در سطح جامعه است که باید تمهیداتی را در نظر گرفته شود که امکان دسترسی آسان و ساده‌ی مجرمان به اسلحه از بین برود که این کار می‌تواند با اصلاح قوانین و تشدید مجازات خرید و فروش و حمل اسلحه جلوگیری کند.

او افزود: رسانه‌ها می‌توانند در ایجاد و تحکیم امنیت در کشور نیز کارآمد باشند و باید اقدامات دستگاه قضایی و نیرو‌های انتظامی و امنیتی در مبارزه با سارقین و مخلان نا امنی در جامعه رسانه‌ی شود تا مردم اقدامات آن‌ها اطلاع داشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.