خودروی دست دوم وارد می شود؟/ فروش های فوق العاده بی تاثیر بر قیمت خودرو در بازار!

واردات خودرو دست دوم ممکن است بدیهی به نظر برسد، زیرا وسایل نقلیه بی کیفیت به کشور‌های دیگر فروخته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تجارت بین المللی وسایل نقلیه دست دوم در دهه اخیر بسیار سریع در حال رشد است.  این تجارت تأثیرات قابل توجهی بر سلامت، ایمنی جاده‌ها و حتی مصرف انرژی دارد.

در نگاه اول، واردات خودرو دست دوم ممکن است بدیهی به نظر برسد، زیرا وسایل نقلیه بی کیفیت به کشور‌های دیگر فروخته می‌شوند. چرا که بسیاری از این وسایل نقلیه در کنترل ایمنی جاده ناموفق بوده اند و دیگر نمی‌توان آن‌ها را بر اساس معیار‌های زیست محیطی استفاده کرد که ادامه استفاده از آنها خیلی گران تمام خواهد شد.

اصولا واردات خودرو ارزان قمیت، به معنای آن است که افراد بیشتری توانایی خرید وسایل نقلیه را دارند و در کنار آن شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود، به علاوه، این وسایل نقلیه سال‌های زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی از آن‌ها حتی تا ۳۰ سال مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

اکنون موضوع قابل توجه این است که واردات خودرو دست دوم با وجود آنکه در طول تمام سال‌های گذشته همواره مطرح بوده، اما هرگز سرنوشت روشنی پیدا نکرده و در حد گمانه باقی مانده است. دولت از سال‌ها پیش، خودرو را به عنوان یکی از صنایع اصلی کشور تحت حمایت خود قرار داده و مداخله‌ای مداوم در بخش‌های مختلف آن داشته است.

گزارش - کالا صادر کنید، خودرو وارد کنید!/ واردات خودرو دست دوم راهی برای کنترل بازار خودرو


بیشتر بخوانید


با محدود شدن واردات و شکل گیری فضای انحصاری، قیمت محصولات داخلی نیز در بازار تحت تاثیر عواملی همچون تورم و افزایش نرخ ارز بالا رفت. دولت نیز به منظور حفظ نظم بازار، قیمت گذاری خودرو را در دستور کارش قرار داده و به خودروسازان اجازه افزایش قیمت محصولاتشان را آنطور که خود تقاضا دارند، نداده است.

پس از آن شاهد این هستیم، بازاری که از چند ناحیه با مداخلات گاه و بیگاه دولت مواجه بوده، در حال حاضر به وضعیت اسفناک فعلی رسیده است. وضعیتی که در یک سویش همچنان شرایط انحصاری خودروسازان داخلی پابرجاست، در سوی دیگرش فاصله میان قیمت‌های تایید شده دولت و آنچه که در بازار رخ می‌دهد به چند ده میلیون تومان رسیده و در نهایت تمام طرح‌هایی که چه برای سامان دادن به بازار و چه برای کاهش قیمت‌ها مطرح شده یکی پس از دیگری شکست خورده‌اند.

گزارش - کالا صادر کنید، خودرو وارد کنید!/ واردات خودرو دست دوم راهی برای کنترل بازار خودرو

باید واردات خودرو را در سطح محدود انجام دهیم

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص راه های کنترل قیمت خودرو در بازار، گفت: کنترل قیمت خودرو مهم ترین دغدغه در کالاهای انحصاری است، چرا که بلافاصله سر و کله واسطه گرها و دلال ها در آن پیدا می شود و بازار را بد و بدتر می کنند. 

او با بیان اینکه برای کنترل قیمت خورو باید تولید را افزایش دهیم، گفت: زمانی که عرضه و تقاضا برابری نکند، این مشکل در سیستم اقتصادی به وجود خواهد آمد. یکی از نکات مثبتی که در طرح پیشنهادی مجلس وجود دارد این است که واردات خودرو را آزاد بگذارند، که این یکی از مسائل اولیه ای است که شورای رقابت چندین وقت پیش مطرح کرده بود. 

این مقام مسئول تشریح کرد: واقعا با وضعیت خودروسازان کشور نمی توانیم به مشکلات رسیدگی کنیم و شاید این وضعیت روز به روز بدتر شود. اگر بتوانیم واردات خودرو را در سطح محدود انجام دهیم حتما باعث کاهش قیمت ها خواهد شد، یعنی واردات برخی خودروها که مصرف عامیانه دارند و لوکس نیستند را در مقابل صادرات کالا آزاد بگذاریم، بدین معنا که از پول صادراتی خودرو وارد کنیم.

گزارش - کالا صادر کنید، خودرو وارد کنید!/ واردات خودرو دست دوم راهی برای کنترل بازار خودرو

واردات خودرو با سن پنج سال!

رئیس شورای رقابت تشریح کرد: فکر می کنم اگر خودرو دست دوم هم با سن پنج سال وارد کنیم، یک رقابت بین خودروساز داخلی به وجود می آید و شاید بتوانیم در مقابل عرضه خودرو را هم جوابگو باشیم و کمک می کند بازار سر و سامان پیدا کند. 

شیوا ادامه داد: اعتقاد دارم باید سازمان های نظارتی ورود پیدا کنند و دلال بازی را سر و سامان دهند. صادرات گفته خودروساز فقط واردات را راه بیندازد اما باید در اصل واردات را برای تمام عموم مردم آزاد گذاشت، یعنی هر کس که صادرات انجام می دهد، از آن پول بدست آورده، کار واردات هم انجام دهد که این گونه به این بازار خودرو کمک خواهد شد. 

رئیس شورای رقابت بیان کرد: اگر اینگونه نباشد و واردات مختص خودروساز باشد، مشکلاتی پیش می آید که واردات هم دیگر انحصاری می شود. ما قانون گذار در این ماجرا نیستیم و نمی توانیم دستوری دهیم. 

واردات خودرو ممنوع است و این ممنوعیت ادامه دار خواهد بود

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص واردات خودرو، گفت: مدتی پیش بحث آزادسازی خودروهای دپو شده مطرح شد اما دیگر اقدامی در این خصوص صورت نگرفت. واردات خودرو ممنوع است و این ممنوعیت ادامه دار خواهد بود. 

او بیان کرد: زمانی بحث واردات خودرو دست دوم بر سر زبان ها افتاد که سفیر ایران در انگلستان این موضوع را مطرح کرد اما اجازه انجام این کار داده نشد. اگر خودرو چه دست دوم چه صفر وارد کشور شود، قیمت خودرو صد در صد کاهش خواهد یافت و شاهد ارزانی خودرو در بازار خواهیم بود. 

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با تاکید بر اینکه بازار خودرو اکنون هم به ضرر مردم هم به ضرر خودروساز است، تشریح کرد: مشکل اساسی در صنعت خودرو دخالت دولت در آن است، با وجود اینکه دولت سهم خیلی کمی در این بازار دارد اما دخالت زیادی دارد و همین عامل مشکلاتی ایجاد کرده است. 

گزارش - کالا صادر کنید، خودرو وارد کنید!/ واردات خودرو دست دوم راهی برای کنترل بازار خودرو

او ادامه داد: اگر این رویه را ادامه دهیم شاهد نابودی خودروسازان خواهیم بود. اگر وضعیت به این شکل پیش برود و هر مدیری بیاید و برنامه جدید خود را پیاده کند و تغییرات ناگهانی به سیستم وارد کند، تا سال آینده شرکت سایپا و ایران خودرویی باقی نمی‌ماند و این صنعت از بین می‌رود مگر این که دولت پایش را از این وضعیت بیرون بکشد.

دادفر با تاکید بر اینکه تولیدات خودروسازان به اندازه نیاز جامعه نیست، گفت: خودروهای داخلی کیفیت درستی ندارند بنابراین باید یک هوشمندسازی در تعرفه‌های واردات خودرو در تولید و تحویل این محصول ایجاد شود تا وضعیت کمی بهتر شود.

به گفته دادفر، واردات خودرو با استفاده از سرمایه شرکت‌های نمایندگی خودروسازان خارجی، در کشور‌های دیگر نیز از جمله پیشنهاد‌های ما بود، به این صورت که نمایندگی‌ها بتوانند با استفاده از سرمایه خود در خارج از کشور نسبت به خرید نسبت به خرید و واردات خودرو اقدام کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این سوال که واردات خودرو‌های کارکرده چقدر می‌تواند بر بازار خودرو تاثیرگذار باشد گفت: برای واردات خودرو‌های صفر کیلومتر، سخت‌گیری‌های زیادی اعمال می‌شود و ایرادات بسیاری می‌گیرند، چه برسد به اینکه بخواهیم خودروی کارکرده وارد کنیم.

سیاست‌گذار خودرو با توجه به التهابات بازار و ناکارآیی شیوه‌های ساماندهی به دنبال مسیر‌هایی برای بازگشت آرامش به بازار است. در این زمینه وزیر صمت از اعضای کمیته خودرو راهکار‌هایی برای ساماندهی بازار طلب کرده است. بر این اساس برخی منابع آگاه عنوان می‌کنند که ورود خودروی دست دوم ممکن است در زمره مسیر‌های راهگشا برای کاهش التهابات بازار باشد.

هرچند خودروسازان توانسته‌اند تا حدی خود را از شوک‌های ابتدایی تحریم خارج کنند و روندی نسبتا با ثبات (اما کماکان توام با افت تولید نسبت به دوران پسابرجام) را در پیش بگیرند، با این حال در بازار خودرو چندین انفجار قیمت رخ داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۱
در انتظار بررسی: ۱
United States of America
وحید
۰۰:۰۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
سلام دولت اگر خودروهای نمیگم لوکس وارد کنه در توان قشرهای ضعیف ۲۰میلیون ۳۰تا مردم بدبخت بیچاره ها که نمیتونن صاحب خودرو بشن وارد کنه هم قیمتهای خودروهای داخلی میشکنه وهم اون مردمهای تا الان نمیتونن خودرو بخرن یا اینکه دل چند هزار بچه هایی که پدرشون نمیتونن ماشین بخرن بشه بچه هایی هستن آرزو دارن یه پیکان داشته باشن چه برسه پرایددر جای خود آقای مسعول کمی هم به این کار فکر کن ببین چی میشه مرسی از سایتتون
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۴۵ ۲۵ دی ۱۳۹۹
به روح هر چی آدم مرده قسم اگر خودرو وارد شود انسان های کمتری بر اثر تصادف خودرو ایرانی جان خود را از دست می دهد
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۸:۲۴ ۲۱ دی ۱۳۹۹
هه عجب خودکفایی داشتیم . یه عمر قوطی حلبی با بوق تحویل مردم دادید و با اون کیفیت خوبشون مردم رو قتل عام کردید حالا نتیجه گرفتید عرضه تولید ندارید بازم دست به دامن چین و فرانسه شدید با اون ابوطیاره هاشون . شما هم دلتون خوش نباشه . اول و آخر خیابونامون آشغال دونی چین و فرانسس و چند تا لگن دست هشتم رو میارن با میلیارد تومن میفروشن . اگه با این قیمت گمرکی بخوان یه لادا سال ۱۹۹۴ رو وارد کنن میشه ۱۹۰ میلیون . خودرو با امکانات پیکان هر جور حساب کنید پایین ۱۵۰ نمیشه با این وضع وارد کرد . دلتون به چی خوشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد قربانی
۲۱:۱۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
خدا وکیلی لاستک ماشین دست دوم خارجی که الآن تو کشتی می باشد ارزش آنها قسم می خورم بالاتر از ماشینهای تولید ایران خودرو سایپا می باشد باید خجالت کشید که بعد از چهل سال فهمیدن خودرو دست دوم مردم ایران طالب می باشند نه حودرو داخلی خجالت خجالت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
اگر لااقل توی این 20سال گذشته دولت هزینه ای که صرف انحصار تولید یامونتاژ خودرو کرده رو صرف حمل ونقل عمومی میکرد و دسترسی مردم در زمانهای مختلف باقیمت ارزان به وسایل نقلیه عمومی رو فراهم میکرد امروز اساسا خرید خودرو کلا به صرفه نمیبود.
الانم به صرفه نیست قیمت خودرو قیمت تعویض روغن وتعمیرات قیمت بیمه شخص ثالث وبدنه حالا اضافه کن جریمه های جور واجور پرداخت عوارض خودرو خدای نکرده خسارت وهزینه تصادف سرجمع داشتن خودرو شخصی به ضرره
حساب کن با تاکسی و آژانس هم کارها روانجام بدی خیلی کمتر از ماشین شخصی در میاد.
باور کنید الانم دولت روی حمل ونقل عمومی سرمایه گذاری کنه چه درون شهری وچه برون شهری باور کنید تا 10سال بعد خیلی از مشکلات حمل ونقل امروز دیگه موضوعیت نداره وحل میشه
Iran (Islamic Republic of)
کورش
۱۶:۱۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
بسیاری از تولیدکنندگان خودرو خارجی در صورتی که واردات خودرو آزاد شود می توانند با سرمایه خود ،محصولاتشون را به لازار ایران سرازیر کنند و دولت هم از بابت واردات اتومبیل سود گمرکی و مالیات و هزینه شماره گذاری خود را دریافت کند. و در نتیجه تاخت و تاز شرکت های خودرو ساز داخلی نیز تمام میشود ولی دولت می خواهد اوضاع بر همین منوال باشد تا همیشه فرصت ماهی گیری از این آب گل آلود را داشته باشدو خودرو سازان نیز با رانت های گوناگون که در اختیار دولت مردان قرار میدهند از جمله استخدام های اطرافیان آنها ، دادن اتومبیل های چند صد میلیونی به بهایی کمتر و با اقساط طولانی مدت و ... سعی در حفظ بازار کنکنی را دارد و این وسط فقط مصرف کننده واقعی است که ضرر می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خودروی بی کیفیت خارجی با۵۰سال سابقه کاردست دوم به ماشینای داخلی ماشرف داره ک تازه همونم نمتونیم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
خودروی دست دوم خارجی شرف دراد به خودروی بی کیفیت ساخت ایران خودرو و سایپا و . . . . که البته اون هم به نوعی مونتاژ هست
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۱۵:۱۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
من که دس چهارم هم قبول دارم
ترجیح میدم.. فقط وارد کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
اگه واقعاوجدان دارید. واردات راآزادکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
شما بذار هم بی کیفیت کشورهای دیگه رو ما استفاده کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
دمت گرم آقای شیوا

کجا بودی؟ یک مدت نبودی!

به نظرم واردات خودرو موقتا آزاد بشه

چون مشکل ارز داریم، پول صادراتو هم که نمیدن ؛ خودرو و گوشی و مواد غذایی مهم و دارویی وارد کنیم. تا بعضی ها احتکار نکنن

از وقتی تولید ملی شروع شده ، همه چی احتکار میشه

مثل همین خودرو و ...
Iran (Islamic Republic of)
سورچی
۰۲:۵۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
اگه خودروی دست دوم وارد بشه که نمیزارن بشه ، دیگه مردم پراید هشت میلیونی را صدو شصت میلیون پول نمیدن، ینوع رقابت ایجاد خواهد شد، اگه اگه وارد کنند!؟!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
پراید که شد دویست میلیون میخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
سلام اشتباهی به این نظر مثبت دادم
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۹:۳۸ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
بخدا هرچه سرمون میادو مون مقصریم. اولامردم به همدیگه رحم نمیکنن دومادولت ازمانیست بیگانست. سوماخودروهای صفرماحتی ازژیانم بی ارزشه، تروخدابیاین لااقل خودمون باهم متحدبشیم، به داده برسیم ایران کبیرایران کوروش رواز ست دشمن بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
همه درست می گن کو گوش شنوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
سلام اخ بہ پرایدہ مگین ماشین در ھر تصادف دو سہ نفر جونش ازدست میدہ ماشین بسازید واردہ کنید اھن داشت باشہ نہ جای روغن نباتی
-
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
دلتون خوشه کی به نظرات ما اهمیت میده.
-
مصطفی
۲۲:۰۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
به فکر مردم باشید نه به فکر جیب دو گروه انحصاری حودرو ساز ایران تا کی چرا نمی گذارید مردم خود انتخاب کننده چه خودرویی سوار بشن چرا واردات خودرو را آزاد نمی گذارید با پول یک پراید می توان یک ماشین در حد متوسط حارجی گرفت . مردم را آزاد بگذارید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
چهل سال از این خودرو سازان داخلی که ماشین بنجل تولید می‌کنند از جیب ملت حمایت‌های میلیاردی کردید و در نهایت همشون ورشکسته و بدهکار به بانک‌ها و تولییداتشون بدردنخور بوده. تنها سود آن بحساب یکسری افراد و مدیران آنچنانی رفته و بدبختی و کشتار آن برای مردم. دیگر بس است خواهشأ دست دوم وارد کنید آخر این مردم هم حقی دارند
Iran (Islamic Republic of)
حححح
۱۹:۵۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
باسلام ماشین اوراق خارجی از صد تا ماشین صفر اینجا بهتره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۴۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
من الان خودرو خارجی دارم که سنش بالای 15 ساله یک چرخشم نمیدم به ماشین ایرانی دلتون خوشه صنعت خودروسازی دارید گاری بهتره
Iran (Islamic Republic of)
amin
۱۹:۳۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
پارس سلطان جاده ها ))
خخخخ ...فقط جدیدا دست به بدنش که میزنی باید بگی پراید یادت بخیر ...حلبی روغن
Germany
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
واردات خودرو دست دوم ممکن است بدیهی به نظر برسد، زیرا وسایل نقلیه بی کیفیت به کشور‌های دیگر فروخته می‌شوند.????????

والا هرکی ماشین دست دو خارجی خریده از ماشین صفر داخلی راضی تره

چی میگی واسه خودت؟
خود من توی یه سال سه بار استپر 405 عوض کردم بس که جنسش مزخرفه
کدوم ماشین دست دو خارجی اینجوری قطعه عوض میکنه؟

دیگه عالم و ادم میدونن کیفیت قطعه سازی ایران مزخرفه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۰۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
توکشورهای خارجی دارند ازدست ماشین خلاص میشن!اونوقت این مردم ماچقدر عشق ماشین دارند!اووه توکوچه وخیابون اصلا راه نیست بری!اکثر خانوارهای ایرانی بالای یه ماشین دارند!تولید خودروباید پایین بیاد وفقط روکیفیت قطعه باید کارشود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
واردات خودرو بدون انتقال ارز را با تعرفه صفر آزاد کنید تنها و بهترین راه حل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
سایپا وایران خودرو وقتی داره ماشین ۵میلیونی رو۱۰۰میلیون میفروشن مگه میدارن خودرو وارد بشه ...چن تا دیگه دنا بدن د ب نماینده های مجلس ماشین ۱۰۰تومنی میشه ۸۰۰تومن....علی برکت الله
-
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
اين خودرو ساز هاي داخلي بايد جوابگو خون تك تك عزيزاني باشه كه بخاطر اين محصولات بي كيفيت ونا ايمن جونشونو ازدست دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
ماشین کارکرده خارجی کیفیت ندارد خونه خراب خودرو کارکرده ۱۰ ساله خارجی صدرصد از ماشین صفر داخلی بهتره تمام مردم ایران ارزوی نابودی خودرو سازان ایرانی رو دارند هر مسعولب که وارداد خودر خارجی را ازاد کنه محبوب دلها و بزرک ترین دلسوز مردم هستش.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۳۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
علی برکت الله خودرو های دست دوم ایران از خودرو های آمریکا بهترن خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
زلفعلی
۱۵:۵۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
اونهایی که کارشناس نیستد الکی نظر ندهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
الان تویوتا ژاپن مدل ۷۷ وکرونا زمان شاه صد شرف به پراید وبقیه ساخت داخل دارند
France
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
واردات صادرات...
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۱۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
تو ایران چیزی به اسم انصاف وجود نداره کسی هم به فکر مردم و دیگران نیست و در کار احساس مسئولیتی وجود نداره فقط تند تند تولید و با هزار ترفند و حیله و نیرنگ و گروگان گرفتن نیاز مردم تولیدات بی کیفیت و بی نظارت را به مردم تحمیل میکنند همه چیز مافیایی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
خودروهای دست دوم خارجی یقینا از همه لحاظ اعم از کیفیت ، ایمنی و قیمت از محصولات صفر سایپا و ایران خودرو بهتر و بالاتر است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
بخدا خودروهای دسته مدل 2006خیلی بهتر از خودرو های مدل99و400داخل ایران هستند لطفا مردم را نادان فرض نکنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
واردات خودرو را آزاد کنید.
Iran (Islamic Republic of)
علی عبدلی‌
۱۶:۳۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
نگران نباشید خودرو دست دوم و حتی دست سوم اونا از خودرو های بی کیفیت شما بهتره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
چرک نویس
۱۶:۰۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
41 سال وعده های الکی سر میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
خودرو دست دوم اشتباه است چند وقت پیش گفتم یک شرکت جدید خودرو ساز راهش است .دجال بقیه الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
باید واردات خودروازاد بشه.وهمه بتونن استفاده کنن.باهمین گرونی دلار یه خودرودست دوم معمولی هزاردلار میارزه به پژو وپراید اشغال تحمیلی وازنظر کیفیت عمریه همین دست دوم خارجی .واقا اگر دلسوز مردمین ازادشه وتمام
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
یعنی میشه این پراید رو بجای فرقون بکار بگیریم
اگ کسی این طرح رو گفته خدا خیرش بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
وارد کنید،مطمئن باشید خودروی دستدچندم وارداتی خیلی از داخلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
کی گفته حتما باید ماشین تولید کنیم واردات بهتره بچه های کارخونه ها رو تعطیل کنند برن صفاسیتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
باید شرکت های مطرح خودرو سازی در ایران کارخانه بزنند و کارگر های ایران خودرو و سایپا به اون کارخونه ها منتقل بشن هم خودرو ارزون میشه هم مهندسین ایرانی دانش کافی به دست میارن هم کیفیت میرم بالا
Iran (Islamic Republic of)
پژمان
۱۵:۳۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
بخدا واردات خودرو کار کرده باز کنن ساپیا و ایرانخورد درشو ببندند .. پس هیچ وقت نمیزارن ایجور بشه
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۵:۲۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
یه فکر اساسی بکنید
Germany
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
چرا برای بعضی ها آزاد است خودرو واردکن یک فروشگاه در غرب تهران چقدر ماشین وارد کرده و آنها به شکل تاکسی درآورده اینها با این قیمت اوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
دلال ها و احتکار گرها خودرو از همین الان دارن سراسیمه دنبال مشتری برای خودروها وارداتی می گردن چون اگر واردات خودرو چه نو و چه دسته دوم مجاز بشود. قیمت خودرو به شدت سقوط می کند
Denmark
مهدی دهشیری
۱۵:۰۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
هیچ وارداتی نیست اینها همه اش دروغه
پنج ساله کامیون دسته دوم وارد میکنند وهر روز میگند دم مرزه الان میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
در قسمت خودرو های دست دوم سایت Drive Arabia دیدم یک بنز اس 550 سفارش ژاپن مدل 2013 آگهی کرده بود 30 هزار درهم که الان به همین درهم 8000 تومانی میشود حدود 250 میلیون تومان اما هفته قبل یکی از این نمایشگاههای تهران یک نمونه ترکیده این ماشین را مشخص بود چند مرتبه کیلومترش را پایین آورده بودند را زده بود 7/5 میلیارد ! تازه تشویق میکرد بخرید فردا گرانتر خواهد شد این وضع مملکت ما شده متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
انشاالله با باز شدن واردات خودرو ، تو سر خودرو ها خارجی که همشون مدل ها 2017 عستند میخوره و دلال ها و نمایشگاه دارها دیگه نمی توانند سوداگری کنند
Iran (Islamic Republic of)
بی غم
۱۴:۴۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
خیال من که راحته، با خودروی دست دوم وارداتی هم کار ما راه نمیوفته.
چون مسئولین محترممون میرن از عراق و افغانستان و.. همون پرایدامون رو که دیگه اونا نمی خوان استفاده کنن و به عنوان خودروی لوکس دست دوم میخرن میارن ،باز هم هممون میریم تو صف های خریدشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
واردات ازاد برای افرادی که در خارج کار میکنند وهیچ ارزی داده نشود ومالیات یا عوارض هم نداشته باشد هر کسی که کار ثابت انطرف دارد فقط یک خودرو به فاصله پنج سال وارد کند قیمت خود رو پایین می اید وارزی هم خارج نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
واردات رو آزاد کنید بابا من نمیخوام بابت این ماشینای بی کیفیت ایرانی پولمو هدر بدم
میخوام اگه پول خوب میدم ماشین خوبم سوار بشم نه سمند و تیبا و ساینا و 405 از رده خارج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
افراد که با سو استفاده از پست و مقام و صدور بخشنامه های مسخره جلوی واردات خودرو رو گرفته اند و از این طریق مال اندوزی می کنند و با جریمه های سنگین اموالشون رو بگیرند و به مردم بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
اینکه واردات خودرو چه صفر چه دست دوم باعث کاهش چشمگیر قیمت ها میشه نیاز به تحلیل نداره، فقط مشکل ما وجود دو شرکت خودروسازی عقیم و سود جو هست. که بادر اختیار داشتن یک بازار کاملا انحصاری و بدون رقیب هر جور بخوان جولان میدن، و از جایی که رقیبی ندارند و خیالشون راحته نه برای کیفیت نه هیچ چیز دیگه ای ارزش قائل نیستن. نکته درد آورش اینه که برای فروش محصولات بی کیفیت با قیمتهای واقعا ناعادلانه شرط و شروط هم میذارن.
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۴:۲۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
نمیشه همچین چیزی، خودروسازان و قطعه سازانش که تعدشان سر به فلک میکشد تماما همین الان در حال ورشکستگی هستند، حالا فکرشو بکنید با این کار نمک رو زخم خودروسازانی چون ایران خودرو میریزید و بهتر بگم در واقع با وارد کردن خودرو ورشکستگی ایران خودرو در پشت پرده حتمی است، راه کار این است که خودرو با قیمت بسیار پایین تر از الان بازار باید بشه و همچنین حقوق های کارگران بالا بره که مردم بتوانند مثل قبل خودرو یا اسقاط کنند یا خودرو جدید بخرند تا خودرو سازان را از پول گرفتن گاه گاه از دولت بی نیاز کنند یا به زبان بسیار ساده مردم خیلی بیشتر خودرو بخرند، چیز مشخصی است که اگر یک کالا خیلی گران شود مردم آن را یا نمیخرند یا خیلی خیلی کمتر میخرند، پس خودرو وارد نکنید و اگر به فکر مردم هستید بیایید از خر شیطون بیایید پایین و خودرو را یک چهارم قیمت الان بکنید یا شاید هم یک پنجم ، والسلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
هر چه قدر بی کیفیت باشند ۲۰ برابر از پراید با کیفیت تر هستند این رو شما هم خوب میدونید فقط نمی دونم این دو شرکت سایپا و ایران خودرو ماهی چقدر برای شما می صرفند یا چند تا ماشین صفر و قیمتی به مسئولین کادو دادند که اینقدر با نفع اونا و ضرر مردم کار میکنید .حمایت بی جا تا کی .
؟چی می خواهید از جون مردم .چرا هیچکس به فکر مردم و درآمد اندک آنها فکر نمی کنه بابا بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشتاس
۱۳:۳۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
به نظر من باید حمل نقل عمومی تکمیل ومردم احتیاج به وسلیله نقلیه خصوصی جز در مواقع خیلی ضروری نداشته باشند سپس قیمت بنزین را خیلی زیاد کنند مثلا 20الی 30 تومان در این صورت :
1-الودگی کم میشود
2-خودروساز خودرو خوب تحویل میدهد
3-ترافیک کم میشود
4-سرمایها از بین نمی رود
5-از سود حاصل صادرات بنزین می توان زیز ساخت های حمل نقل عمومی را تکمیل کردو .......
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
حرف نزنی کسی نمیگه لالی
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۶:۴۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
خدا شفات بده با این راهکارت
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۳۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
معلوم میشه ضربه ای به مغزت وارده شده . خدا شفات بده . یه تیمارستان خوب سراغ دارم . آدرس می خواهی ؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۳۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
این پیشنهاد خوبه ولی برای کشوری که مسولین درست و حسابی و با وجدان داره.
فکر میکنی هزینه ی فروش بنزین رو میان برای ما خودروی با کیفیت میسازن؟
خیر میخورن یه آب هم روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
سلام خودروی های دست دوم خارجی هزار برابر برداخلی بارزش تر ارزونتر باکیفیت تر است این قدر مردم نفهم حساب نکنید دیگه
بس بس بس بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
واقعا که ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
هرچقدر هم خودروی دست دوم خارجی بی کیفیت باشه باز از خودروهای اشغال ایرانی بهتر هست به مراتب
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۲:۴۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
این آشغال های داخل به اندازه کافی تولید شده و دیگه جا برای وارداتی نیست کوچه وخیابانها وجاده و ووووو پر است از آهن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
اگرواردات دست یک ارگان مورداعتمادبیفته که محاله خوبه ۳۰سال کارکردهم خوبه هنوزم ماشینهایی بامدلهای دهه ۸۰میلادی توایران هست که آدم لذت میبره نگاهشون کنه که بهتراز۹۹داخلیه میتونین امتحان کنید بعدعمرمفیدخودرودراروپا۵ساله که اوراق میشن که بیشترشون حتی ۲۰۰۰۰تاهم کارنکردن سمند۲۵۰میلیون یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
اگرواردات دست یک ارگان مورداعتمادبیفته که محاله خوبه ۳۰سال کارکردهم خوبه هنوزم ماشینهایی بامدلهای دهه ۸۰میلادی توایران هست که آدم لذت میبره نگاهشون کنه که بهتراز۹۹داخلیه میتونین امتحان کنید بعدعمرمفیدخودرودراروپا۵ساله که اوراق میشن که بیشترشون حتی ۲۰۰۰۰تاهم کارنکردن سمند۲۵۰میلیون یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
یکی بیاد مارو نجات بده یا امام زمان
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۲:۲۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
خودرو دست دوم خارجی شرف داره به خودرو داخلی
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۱۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
تفاوت قیمت در این بازار آشفته اکثرا به جیب دولت میره مثلا قرعه کشی میکنن از 100 تا 10 تا به مردم میدن و 90 تای دیگه رو تو بازار آزاد میفروشن
تا بتونن کسری بودجه جیب اختلاصگران احتمالی آینده رو تامین کنن . بعدا صداش درخواهد آمد

حق مردم این نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
مطمئن باشید که دست لابی های خودرو نمیذارن که خودرو وارد بشه فقط با مردم بازی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
حاضر هستن خودروی دست دوم خراب بیارن ولی به خودروهای تولید شده نو اجازه پلاک گذاری به بهانه یورو 5 نبودن ندن! آیا گرونی و کمیابی خودرو یک سناریو برای فشار به مردم نیست؟!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۲۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
در همه جای دنیا توی وضع کنونی تمام خودروسازها دارن له له می زنن که خودروهاشون رو قسطی بفروشن .چرا در حق این مردم اینقدر ظلم میشه .واقعا اگه بخوان میتونن با اجازه به فروش خودرو های مقرون به صرفه شرکت های خودرو ساز خارجی به صورت قسطی کاملا مشکل برطرف کنند و دلال بازی هم تموم میشه . ولی حیف که هیچ کس نمیخواد و خواست مردم تو اولویت n امه .
انشالله شاید با آمدن امام زمان حق به حقدار برسه شاید .
اللهم عجل لولیک الفرج .
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۳۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
اگر یک رفراندومی در سطح کشور برگزار بشه و از مردم سئول بشه کارخانه خودروسازی ( سایپا و ایران خودرو) می خواهید یا واردات خودروی خارجی 100 درصد مردم به بسته شدن درب این دو شرکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
واردات ممنوع خرید خودروی بی کیفیت ایرانی هم ممنوع با مردم چی مشکل دارین جون ما براتون مهم نیست و جیبتون مهم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
تازه اگه بخواهند وارداتی هم انجام بشه ممکنه به یه آقاز زاده اجازه بدهند چند صد تا خودرو وارد کنه بعد تو بوق کرنا کنند که ما طرفدار مردمیم ببینید داریم واردات می کنیم . و بعد یه آقازاده های دگیه هم این چند تا را می خرند بلاخره تو این کشور رفاه و راحتی برای مردم نیست تا زمانی که انحصار - . مردم بدبخت هستند و باقی خواهند موند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
من ماشین خاجی که 20 سال هم کار کرده ترجیح میدم به دنا کلاش ترتو .
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۱:۰۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
پول تو مملکت ما زیاد مگه الان که گرونه کسی نمیخره.
اینجا دلال نمیشه به شخص خاصی گفت همه مردم دلالن
Iran (Islamic Republic of)
صابر
۱۰:۵۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
با سلام نویسنده اینقدر درباره بی کیفیتی خودوری وارداتی حرف میزنه که انگار اینها دارن تو کشور چی تولید میکنن
یه مشت اهن غراضه و حلب که اسمش رو گذاشتن ماشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
اگه واردات خودرو چه نو چه دست دو آزاد بشه انوقت باید آقا زاده ها از شرکتها خودرو سازی انصراف و روی بیارن به دلالی خودرو دست دوخارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
در سایپا ایرانخودرو را ببندید ماشینهای دست دوم وارد کنید نخواستیم تولید داخل
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
تمام وزیر وزرا و معاونین آنها توی سایپا و ایران خودرو سود و سهم دارند . زهی خیال باطل که آقایاون دولتی ها اجازه بدهند وارداتی صورت بگیره چون درآمدهای میلیاردی شون از بین می ره . تازه اگه واردات هم صورت بپذیره با زم همین آقایون انحصار اونو برعهده می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
باقرخان سالار ملی
۱۰:۳۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
زرشک زهی خیال باطل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
واردات خودرو آزاد شود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
واردات خودرو بدون تعرفه رو آزاد کنین بعد ببینین خودروسازا به چه تکاپویی میفتن،،،واقعا عجیبه همه کشورها برای اینکه خودروسازاشون پیشرفت و رقابت کنن وارداتو آزاد گذاشتن بعد ما.‌‌..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
واردات خودرو بدون تعرفه رو آزاد کنین بعد ببینین خودروسازا به چه تکاپویی میفتن،،،واقعا عجیبه همه کشورها برای اینکه خودروسازاشون پیشرفت و رقابت کنن وارداتو آزاد گذاشتن بعد ما.‌‌..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
خودشونم موندن چیکار کنن کشور افتاده دست دلالان وسلام
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۰:۰۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
تو رو خدا بزارید خودرو وارد شه مگه چقدر تولید داریم که بتونه پاسخگویه نیاز داخلی باشه ...

خرید خودرو برامون شده آرزو...

این ایران خودرو و سایپا پدر مردم رو درآوردن انشاء الله زودتر جمع شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
اگر این کار انجام بشه حتما قیمت میاد پایین .حداقل مردم میتونن یه پراید بخرن
-
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
هر خانوداده بتواند يك خودرو وارد كندبايك كد ملي سرپرست خانواده
-
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
البته خودرو برقي يا آلايندگيش كمتر يا كم اصتهلاك بودن ملاك باشد عالي ميشود .ملت همه منتظر ورادات خودرون
Iran (Islamic Republic of)
l
۱۵:۰۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
استهلاك
-
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
البته خودرو برقي يا آلايندگيش كمتر يا كم اصتهلاك بودن ملاك باشد عالي ميشود .ملت همه منتظر ورادات خودرون
-
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
البته خودرو برقي يا آلايندگيش كمتر يا كم اصتهلاك بودن ملاك باشد عالي ميشود .ملت همه منتظر ورادات خودرون
Iran (Islamic Republic of)
l
۱۵:۰۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
خوشتان آمد كلمه استهلاك را غلط نوشت سه بار تكرار كردين
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۴۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
سلام.. خواهشا پیگیری کنید چرا با روح و روان مردم به اسم قرعه کشی بازی میکنن الکی واسه چی با قرعه کشی الکی مردم رو مسخره کردن... چرا عده ى مثل وحید عابدینی صاحب تالار سپید تبریز با رشوه دادن در هر مرحله 5 تا ماشین از ایران خودرو (ال 90 /206/سمند /پژو رو گرفتن و انداختن پشت محوطه تالار با چه حسابی ولی عده ى هم با 5 بار شرکت هنوز نتونستن برنده شن ایا این قرعه کشی یا پارتی بازی . با مدرک گفتم که مسولان ایران خودرو نگن این شایعه هستش خواهشا پیگیری کنید چرا مردم رو مسخره کردن اینجور افراد این کارو میکنن که مردم دارن تو بدبختی زندگی میکنن تو تبربز روغن نمیتونم پیدا کنم واسه خانوادم بگیرم همین افراد هستن که کالاهارو انبار میکنن امثل من تو بدبختی زندگی کنن خواهشا پیگیر این ماجرای خودوو و اگه شد روغن بشید
-
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
اگه خودرو وارد بشه چه مي شه قيمتها واقعي ميشه ديگه كي پرايد سوار ميشه .نصف عمرمون با خودرو بي كيفيت وگران تلف شد .
-
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
اگه خودرو وارد بشه چه مي شه قيمتها واقعي ميشه ديگه كي پرايد سوار ميشه .نصف عمرمون با خودرو بي كيفيت وگران تلف شد .
-
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
اگه خودرو وارد بشه چه مي شه قيمتها واقعي ميشه ديگه كي پرايد سوار ميشه .نصف عمرمون با خودرو بي كيفيت وگران تلف شد .
-
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
اگه خودرو وارد بشه چه مي شه قيمتها واقعي ميشه ديگه كي پرايد سوار ميشه .نصف عمرمون با خودرو بي كيفيت وگران تلف شد .
Iran (Islamic Republic of)
میراقا
۰۹:۳۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
سلام باشگاه خبرنگاران جوان ..پیگیری کنید چرا الکی قرعه کشی خودرو رو گذاشتن چرا با مردم بازی میکنن
4 بار دارم تو قرعه کشی شرکت میکنم اسمم در نمیاد چون دارن عده ى رشوه میدن 5 تا خودرو به اسمشون در میاد با شواهد میگم که فردا اگه پیگیری کنید مسولان ایران خودرو نگن شایعه هستش تو شهر خودم تبریز شخصی تو جاده تبریز -تهران از این خودرو 5 تا ماشین گرفته چون رشوه داده پیگیری کنید همون 5 تا مشینم برن انداخته تو محوطه تالار..این نمونش که من خودم با چشای خودم دیدم و رشوه دادنشو میدونم خواهشا پیگیری کنید ببنید چرا با اعصاب و روان مردم الکی بازی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
از پراید کا بهتره .
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۹:۲۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
ما خودرو نمی خوایم به فکر معیشت باشید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۲۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
با رفتن خودرو به بورس کالا در شرایطی که خودرو یک کالای انحصاریه در کشور و رقابتی وجود نداره بضرر مصرف کننده و سود کلان خودروساز میشه چون عرضه دست دو خودروساز و هر زمان میتونن با کاهش عرضه تقاضا رو افزایش بدن و قیمت هم افزایش می یابد
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۰۹:۱۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
چو ایران خودرو نباشد تن من مباد . واقعا حیف تون میاد که این دو شرکت بزرگوار اخم به چهره مبارکشون بیاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
چراخودرو دست دوم رامیخواهید به خورد مردم دهید!؟!؟ یعنی ارزش مردم ایران رابه داشتن خودرو نو وباکیفیت وخوب وارزان، نمی دانید!! ؟؟؟ چرااینقدر به مردم توهین می کنید؟؟؟؟ خودروهای دست دوم که مثل لباس دست دوم می ماند!؟!
چرازباله های کشورهای دیگرراوارد می کنید!؟!؟ آیا ارزان کردن خودروهای بی کیفیت ما، اینقدر غیرممکن شده، که مجبورید، بی کیفیت کشورهای دیگر راوارد کنید!؟! چه کسی وگروهی پشت تولید وقیمت گذاری محصولات خودرو ما خوابیده ونمی گذارند خودرو ارزان شود!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
نصیروندمغان گرمی
۰۹:۱۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
سلام.باید واردات خودروهای باکیفیت و ارزان قیمت خارجی و بدون تعرفه برای عموم مردم صورت گیرد تا قیمتها شکسته شود،دولت خودش میتواند با واردات گسترده خودرو و عرضه ان به نیازمندان واقعی خودرو به دلال بازی و مافیاگرایی پایان دهد.باتشکر
۱۲
آخرین اخبار