باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

وقتی آقای وکیل دادگاه را با کافی شاپ اشتباه می‌گیرد/ سفارش اسپرسو برای قاضی و نماینده دادستان!

در جلسه سوم دادگاه «محمد امامی»، وکیل وی به جای دفاع تنها به بیان خاطرات پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین جلسه دادگاه «محمد امامی» تهیه‌کننده سریال شهرزاد و یکی از متهمان پرونده بانک سرمایه روز گذشته در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی برگزار شد، دادگاهی که البته بیشترین زمانش را وکیل متهم به خود اختصاص داد و به قول نماینده دادستان تنها به بیان خاطرات و نظرخواهی پرداخت.

با وجود آن که در ابتدای جلسه دادگاه قاضی مسعودی مقام از «محمد امامی» خواست که برای دفاع از خود در جایگاه قرار گیرد، اما این متهم ترجیح داد که ابتدا وکیلش از او دفاع کند و سپس خود صحبت هایش را بیان کند.

صحبت‌های پراکنده، تعریف خاطرات، مجادله و بحث با قاضی همگی اقداماتی بودند که این وکیل در قالب دفاع انجام داد.

دو ساعت زمان بدون ذره‌ای دفاع

در حالی که دادگاه حدود دو ساعت از زمان خود را به شنیدن دفاعیات وکیل متهم امامی اختصاص داده بود، اما او حتی یک دقیقه هم از  موکل خود دفاع نکرد و چندین مرتبه با تذکر قاضی در این رابطه مواجه شد.

قاضی مسعودی مقام بار‌ها به وکیل امامی تذکر داد که از بیان صحبت‌های حاشیه‌ای بپردازد و تنها از موکلش دفاع کند، اما با هر بار تذکر، این وکیل نه تنها دفاعی نمی‌کرد، بلکه بیشتر در حاشیه  می‌رفت.

البته بگو مگو‌های وکیل و قاضی از ابتدای جلسه دادگاه شروع شد و از همان ابتدا وکیل بر این موضوع تأکید داشت که کیفرخواست خوانده شده با آنچه که به او ابلاغ شده متفاوت است و گزارش‌هایی که درخواست کرده به او واصل نشده، البته این‌ها تنها ادعا‌هایی بودند که قاضی دادگاه با نشان دادن اسنادی که امضای وکیل پای آن‌ها بود و عبارت «یا فاطمه زهرا» به دستخط او درج شده بود، رد شد.

کریمی فارسی در خلال جلسه دادگاه سعی بر این داشت تا درباره پرونده‌های دیگر قاضی مسعودی مقام صحبت کند که با تذکر قاضی مبنی بر اینکه شما در جلسات دادگاه‌های دیگر حضور نداشته‌اید و  نمی‌توانید درباره آن صحبت کنید، رو به رو شد.

وقتی آقای وکیل دادگاه را با کافی شاپ اشتباه می‌گیرد/ سفارش اسپرسو برای قاضی و نماینده دادستان!

قاضی مسعودی مقام: دفاعیات خود را تنها در قالب کیفرخواست انجام دهید

در حالی که نماینده دادستان چندین مرتبه درخواست کرد تا دفاعیات بر اساس بند‌های کیفرخواست باشد، اما وکیل به این موضوع توجهی نمی‌کرد.

در قسمتی از دادگاه قاضی مسعودی مقام با تذکری خطاب به وکیل امامی گفت:  دفاعیات خود را تنها در قالب کیفرخواست انجام دهید، این رویه اشتباه نظم دادگاه را به هم می‌ریزد.

اما وکیل امامی به شرح سابقه فعالیت خود در حوزه نظام قضایی پرداخت و از آرزوی خود برای تحقق نظام بانکی صحبت کرد.

در این جلسه وکیل امامی مدام صحبت‌هایی را مطرح می‌کرد که هیچکدام به دادگاه و کیفرخواست ارتباطی نداشتند.

وقتی آقای وکیل دادگاه را با کافی شاپ اشتباه می‌گیرد/ سفارش اسپرسو برای قاضی و نماینده دادستان!

تلاش برای انحراف جلسه دادگاه

وکیل امامی خطاب به قاضی مسعودی مقام از او پرسید که آیا دیدگاه سال ۹۶ شما با دیدگاه کنونی تان مطابقت دارد؟ که با پاسخ قاضی مسعودی مقام مواجه شد که به او گفت: اکنون زمان توضیح نیست دفاع کنید؛ اینکه بخواهید مرا به سمت و جهت دیگری بکشانید، درست نیست، من از شما زرنگ‌تر هستم  و وارد بحث اصلی شوید.

اما به دلیل تداوم سخنانی خارج از کیفرخواست، قاضی به وکیل دستور داد تا دفاعیاتش را در چهارچوب کیفرخواست انجام دهد و پس از آن که وکیل این کار را انجام نداد، از وی درخواست کرد تا بنشیند.

صحبت‌های وکیل آنقدر حاشیه‌ای بود که حتی صدای نماینده دادستان را هم درآورد و قهرمانی با کنایه به وکیل گفت: صحبت‌های شما به قدری حاشیه‌ای بود که من یک لحظه احساس کردم در کافی شاپ نشستم و می‌خواستم اسپرسو سفارش دهم.

سومین جلسه دادگاه «محمد امامی» به دلیل صحبت‌های حاشیه‌ای راه به جایی نبرد و اصلاً دفاعی صورت نگرفت و ادامه جلسه به فردا موکول شد و حال باید دید که وکیل متهم امامی در ادامه جلسات دادگاه رویه خود را تغییر می‌دهد و دفاع می‌کند یا باز هم موضوع را به حاشیه می‌برد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
خوش به حال آقای قهرمانی تو این وانفسای اقتصادی کافی شاپ میره اسپرسو هم سفارش میده... نگین که نمیره ضمنی اعتراف کرد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
ذره ای ترس و پشیمانی در چهره ش دیده نمیشه!!!!!
چرا لباسی زیر لباس زندان تنشه؟؟؟!!!
ینی بیرون از دادگاه،لباس زندان رو درمیاره؟؟
لعن خدا بر شما که در امانت خیانت کردين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
خیالشون راحته که قرار نیست اتفاقی براشون بیفته؟
Iran (Islamic Republic of)
معلم بدبخت
۱۹:۱۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
اينها را بايد اعدام كرد كه به معلم هم رحم نمي كنند
Iran (Islamic Republic of)
Hosseini
۱۸:۵۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
اگه جلوگیری میکردین بهتر نبود تا الان این وضع پیش بیاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
آخرش هم حکمش مثل طبری میشه.یکی هم مثل ما نمیتونه زمینش را با مدرک وسند از دست اینا در بیاره.چون پول نداریم.بمون گفتن 100میلیون بدید تا کارتون راه بیفته.ما نداشتیم
آخرین اخبار