ضرورت مناسب‌سازی بیش‌تر فضا‌های شهری برای معلولین

مدیرعامل مؤسسه نابینایان بصیر گفت:نیازمند مناسب‌سازی بیشتر فضا‌های شهری برای جامعه معلولین و به خصوص نابینایان هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،مهدی رفعتی مدیرعامل مؤسسه نابینایان بصیر  گفت: با وجود اینکه شهر تبریز شهر اولین‌ها بود و اولین مدارس نابینایان و ناشنوایان نیز در تبریز احداث شده است، ولی اقدامات صورت گرفته برای تسهیل امور معلولین کافی نیست.

او افزود: ساختمان‌های اداری، معابر، پارک‌ها و فضا‌های شهری می‌تواند با نظارت شورا برای نابینایان مناسب سازی شود و مطابق قانون باید وسایل حمل و نقل عمومی برای معلولین و نابینایان مناسب سازی شده و رایگان باشد.

اوبا اشاره به درخواست‌های جامعه معلولین از اعضای شورای اسلامی شهر اضافه کرد: دو درخواست ما از شورای شهر، تسهیل امور نابینایان در فضا‌های شهری و حمل و نقل رایگان و حمایت مؤثر از مؤسسه نابینایان بصیر به عنوان مؤسسه موفق کشوری است که امیدواریم با تصمیمات شورا نوید موافقت و اجرایی شدن این درخوست‌ها را به جامعه نابینایان بدهیم.

مؤسسه نابینایان بصیر، مؤسسه‌ای غیرانتفاعی در تبریز است که ۸۰۰ نفر از نابینایان استان را به صورت مستقیم و ۶ هزار نفر از خانواده‌های آن‌ها را به صورت غیر مستقیم تحت پوشش قرار داده است که شامل ارائه خدمات فرهنگی، هنری، آموزشی و رفاهی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار