فرماندار میامی:

دولت ۵۲ میلیارد تومان به مصیبت‌دیدگان کالپوش کمک کرد

ملایری گفت: دولت از ابتدای بحران رانش زمین در حسین آباد کالپوش تاکنون ۵۲ میلیارد تومان در قالب کمک و مساعدت به مردم پرداخت کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، احمد ملایری فرماندار میامی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سمنان گفت: شرکت گاز استان سمنان تا کنون بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان در حسین آباد کالپوش هزینه کرده است.

او افزود: شرکت آب و فاضلاب استان سمنان تا کنون بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان در حسین آباد کالپوش هزینه کرده است.

فرماندار میامی گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان تا کنون بالغ بر ۶.۵ میلیارد تومان در حسین آباد کالپوش هزینه کرده است. 

ملایری ادامه داد: بالغ بر ۳ میلیارد تومان از اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان تا کنون در حسین آباد کالپوش هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان نیز در این نشست گفت: روستای حسین آباد کالپوش، دارای سه هزار و ۵۰۶ نفر جمعیت و یک هزار و ۱۳ خانوار است.

علیرضا فلاحی بیان کرد: به دلیل رانش زمین، ۹۷ هکتار از روستای حسین آباد کالپوش با بحران مواجه شد.

او اضافه کرد: از مجموع ۹۷ هکتاری که به دلیل رانش زمین واحد‌های مسکونی، دولتی، خدماتی دچار خسارت شد در ۳۴ هکتار طرح هادی در دست اجرا بود.

فلاحی گفت: در ماه‌های گذشته افزون بر ۴.۶ میلیارد تومان تسهیلات به اهالی مصیبت دیده حسین آباد کالپوش پرداخت شد که از این میزان ۲.۳ میلیارد تومان آن بلاعوض بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان ادامه داد: باپیگیری‌های انجام شده، تعدادی از اهالی حسین آباد کالپوش که تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی جمعیت هلال احمر را دریافت نکرده بودند با مساعدت بنیاد مسکن تسهیلات ۱۵ میلیون تومان با کارمزد پنج درصد به این افراد پرداخت خواهد شد.

او گفت: در ماه‌های گذشته برای انجام ساخت و ساز‌ها علاوه بر در اختیار بودن ماشین آلات برای رفع مشکلات زیرساختی، ۷۴۴ تن سیمان به اهالی منطقه برای ساخت خانه در حسین‌آباد کالپوش داده شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین آباد کالپوش
۲۲:۴۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
ساغول مهندس ملایری