آموزش نقش مهمی در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر دارد

فرماندار شهرستان نیکشهر گفت: آموزش به اقشار مختلف جامعه توسط نهاد‌های دولتی و غیر دولتی نسبت به عواقب و مضرات ناشی از اعتیاد نقش موثر و مهمی در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  ضیاء الحق هاشمزهی فرماندار شهرستان نیکشهر در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان گفت:  آگاهی بخشی به خانواده‌ها به ویژه در حوزه فرهنگ و تولیدات فرهنگی را می‌توان بعنوان جبهه‌ای مهم برای مبارزه با مواد مخدر تلقی کرد.

هاشمزهی  بیان کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در فرهنگ سازی و آسیب شناسی با تشکیل نشست‌های آزاد اندیشی و کمیته‌های تخصصی می‌توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

او گفت: یکی از آسیب‌های جدی که باعث می‌شود جوانان به دام مواد مخدر گرفتار شوند عدم آگاهی خیلی از خانواده‌ها از رفتار‌های پرخطر است که این موضوع نیازمند آن است که خانواده‌ها رصد و پایش مستمر از نحوه رفتار فرزندان خود داشته باشند.

هاشمزهی اظهار داشت که با توجه به تولیدات متنوع مواد مخدر در برخی از کشور‌های همسایه، باید همه آحاد تاثیر گذار جامعه هوشیاری لازم را نسبت به این مسئله داشته باشند و نسبت به گسترش آن در سطح چاره اندیشی کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار