شرکت ویوو در حال طراحی اولین گوشی دنیا با دوربین جدا شونده است

به تازگی اطلاعاتی در فضای مجازی منتشر شده که اعلام می‌کند شرکت ویوو به دنبال عرضه اولین گوشی با دوربین بیسیم و جدا شونده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال‌های اخیر تقریبا تمام شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند به فکر استفاده حداکثری از صفحه نمایش محصولات جدید و حذف کادر و حاشیه گوشی‌های جدید خود افتادند. برای حل شدن این مشکل سازندگان گوشی‌های هوشمند ابتدا تصمیم گرفتند حاشیه‌های کنار دوربین را حذف کنند و دوربین را به صورت یک بریدگی در بالای نمایشگر گوشی قرار دهند؛ رفته رفته این بریدگی نیز کوچک‌تر شد و تنها بریدگی کوچک که دوربین را در خود جای داده بود، باقی ماند. پس از گذشت مدتی برخی از شرکت‌ها تصمیم گرفتند دوربین را به صورت یک دوربین متحرک و در خارج از نمایشگر گوشی و بالای آن قرار دهند.

عملکرد دوربین‌های پاپ آپ به این صورت است که هنگام نیاز کاربر دوربین به صورت خودکار بیرون آمده و پس از اتمام کار کاربر به جای خود باز می‌گشت. اما این نوع دوربین دارای ایراداتی بود که مهم‌ترین آن‌ها به از کار افتادن در صورت برخورد ضربه به آن مربوط می‌شد. به تازگی طرحی اولیه از شرکت ویوو به ثبت رسیده است که نشان می‌دهد این شرکت به دوربین ساخت یک گوشی با دوربین پاپ آپ است که امکان حذف شدن از گوشی را دارد.

گوشی با دوربین جداشونده

امکان اتصال دوربین گوشی ویوو به صورت بیسیم

بر اساس اطلاعات موجود این گوشی IFEA نام دارد و دوربین آن پس از برداشته شدن از گوشی، به صورت بیسیم امکان اتصال به گوشی را دارد و کاربر می‌تواند آن را در محلی دیگر و یا حتی به اجسام متحرک ببند تا تجربه بهتری از عکاسی با دوربین را کسب کند.

در این دوربین از یک باتری و نوعی فناوری ارتباطی بیسیم استفاده شده است که فعلا هیچ اطلاعاتی درباره آن در دسترس نیست و مشخص نیست ویوو از چه تکنولوژی در آن استفاده کرده است. گفتنی است این اختراع ویوو توانسته جایزه Red Dot Design Award را بدست آورد و باید تا زمان عرضه آن منتظر انتشار اطلاعات بیشتری از این گوشی بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار