معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان مطرح کرد؛

توزیع عادلانه کپسول گاز مایع با ثبت نام در سامانه سدف/ فرمانداری‌ها فرهنگ سازی کنند

حسن زاده گفت: جلوگیری از کمبود کپسول گاز مایع در خوزستان با ثبت نام متقاضیان در سامانه سدف میسر می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید نوراله حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ستاد تنظیم بازار در سرسرای سازمان صمت استان گفت: کمبود کپسول گاز مایع و ایجاد مشکل برای متقاضیان به معضلی جدی تبدیل شده است.

او با بیان اینکه بسیاری از فرمانداری‌ها هنوز به الکترونیکی شدن عرضه و فروش گاز مایع اعتقادی ندارند، افزود: فرمانداری‌ها باید در فرهنگ سازی و آشنایی مردم با طرح سدف همکاری کنند تا مردم مشارکت بیشتری برای ثبت نام نشان دهند.

حسن زاده اظهار داشت: آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان گاز مایع برای ثبت نام در سایت درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) ۱۵ مهر ماه بود که با توجه به اینکه تنها ۵۰ درصد گروه هدف در این سامانه ثبت نام کردند این مهلت تمدید شد.

افزایش نرخ ارز عامل ایجاد بی برنامگی در نهاد‌ها و سازمان‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه در این شرایط سخت اقتصادی مسئولان برای جلوگیری از تخلفات باید مراقبت بیشتری را داشته باشند تا سهمیه‌هایی که دولت برای رفاه حال مردم در نظر می‌گیرد به دست مردم برسد، تصریح کرد: افزایش نرخ ارز به همه ارکان جامعه تاثیر گذاشته و یک بی برنامگی در نهاد‌ها و سازمان‌ها ایجاد کرده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به نانوایی‌های متخلف در فروش سهمیه آرد خود، ادامه داد: با نانوایی‌هایی که سهمیه آرد خود را به فروش می‌رسانند برخورد خواهد شد، چراکه این نانوا‌هایی ها سهمیه دولتی آرد اختصاص داده شده را حق خود می‌دانند، این در حالی است که هدف دولت با عرضه آرد دولتی کمک به مردم و صنف نانوا است و نباید از این شرایط سو استفاده شود.

موجودی کالای اساسی در خوزستان خوب است

احمدرضا مریدالسادات مدیر خدمات بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه این نشست گفت: ۴۷۸ هزار تن گندم و ۵۳۱ تن گندم هندی ذخیره اختصاصی استان است که ذخیره گندم استان تا ۸ ماه آینده جوابگوی نیاز استان خواهد بود، ضمن اینکه یک کشتی حامل ۲۵ هزار تن برنج هندی در بندر امام (ره) استان در حال تخلیه است.

او افزود: ۵ هزار و ۹۳۰ تن نیز موجودی شکر در استان است که برای فروش این کالا‌ها نیاز به مجوز داریم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.