شامپانزه‌های باغ وحش ارم افسردگی گرفته‌اند

مشاهدات و تحقیقات دامپزشکان و دوستداران محیط زیست نشان از آن دارد که شامپانزه‌های موجود در باغ وحش ارم به مشکلات روحی دچار هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اکنون در باغ وحش ارم ۹ شامپانزه زندگی می‌کند که ۵ گونه از آنها در ارم متولد شده اند.

طبق گفته دامپزشکان به دلیل شرایط نامساعد در باغ وحش‌ها، حیوانات به ویژه آن دسته از حیواناتی که اجتماعی هستند از شرایط روحی خوبی برخودار نیستند.

یکی از این حیوانات اجتماعی شامپانزه‌ها هستند که اخیرا در فضای مجازی خبر‌هایی مبنی بر اینکه شامپانزه‌های باغ وحش ارم به مشکلات روانی دچار شده اند، مشاهده می‌شود.

متاسفانه نامناسب بودن فضای زندگی و قفس‌های نامناسب دلیلی برای ایجاد مشکلات شامپانزه‌های ارم شده است.

یکی از شامپانزه‌های ارم چارلی نام دارد که از مادرش در باغ وحش جدا شده است. چارلی به علت تغذیه نامناسب و همین طور تغذیه توسط مردم مشکلات جسمی فراوانی دارد که باعث ایجاد محدودیت‌های حرکتی برای او شده است.

او علاوه بر مشکلات جسمی، مشکلات روحی زیادی به علت جدا شدن از مادر و انزوا هم دارد. در باغ وحش ارم تنها شامپانزه نری که به او اجازه نزدیک شدن می‌دهد، بالای ۶۰ سال سن دارد. این شامپانزه سالمند که پرویز نام دارد، بینایی کاملی ندارد و توان مقابله را هم از دست داده است.

چرا شامپانزه‌ها در ارم به مشکلات روانی دچار شده اند؟ // شامپانزه‌های ارم در اسارت سلول‌های انفرادی

پرویز ۶۰ سال پیش بعد از کشته شدن خانواده اش از طبیعت در کامرون شکار شده و به ایران آورده شد، در کودکی آموزش‌های معمول آن زمان را با تنبیه و تهدید تحمل کرده، فیلم بازی کرده، با مردم عکس گرفته و حتی بار برده است. چشم این شامپانزه آب مروارید دارد و علاوه بر این از مشکلات قلبی رنج می برد.

شمسی نیز یکی دیگر از این شامپانزه‌ها و ضعیف‌ترین فرد در بین شامپانزه‌های ارم است، او حداقل دوبار توسط برادرش شروین تا پای مرگ به دلیل گرفتن شکلات و تنقلات بدون اجازه از دست بازدید کنندگان کتک خورده که هر دوبار به بیهوشی کامل منجر شده است.

زندگی شامپانزه‌های در باغ وحش‌های غیر استاندارد کشور بدون شک باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی زیادی برای آن‌ها خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
یا محیط خوبی تو باغ وحش برای این حیوانات درست کنید یا اینکه کلا رها کنید به طبیعت برگردن گناه دارن طفلی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
به جهندم مردم نابود می شوند کسی حرفی نمیزند حالاغصه شامپانزه بخوریم دست بردارید ذهن مردم را منحرف نکید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
پس انسانیت کجا رفته؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۰۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
اینم شد فکر و غصه امروزمون نیستش آدمها افسردگی نگرفتن فقط کم مونده بود به فکر افسردگی شامپانزه توی قفس باشیم خوب از توی قفس آزادش کنید توی جنگلها و فصل شود یه فکری به حال افسردگی آدمها بکنید !!! .افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
اه، چقدر غر میزنی
آخرین اخبار