پروژه‌ای نجاتبخش برای کودکان کرونایی که علائمی ندارند

بزرگترین شرکت داروسازی جهان اعلام کرد به زودی آزمایش واکسن کووید ۱۹ را بر روی کودکان و نوجوانان آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع افسار گسیخته ویروس کرونا در جهان به بزرگترین چالش بهداشتی دولت‌ها در قرن ۲۱ تبدیل شده است. امید دولت‌ها برای مهار شیوع کووید ۱۹ به غول‌های داروسازی برای یافتن واکسن است. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است هم اینک ۱۹۱ واکسن در کشور‌های مختلف در حال توسعه است. از این میان، نزدیک به ۴۰ واکسن در مرحله آزمایش انسانی و ۱۰ واکسن در مرحله پایانی قرار دارند.

غول‌های داروسازی جهان ابراز امیدواری کرده‌اند بتوانند نسخه اولیه واکسن کرونا را اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه کنند. با این حال، فرآیند آزمایش واکسن کرونا دارای پیچیدگی‌های زیادی است.

شرکت فایزر، بزرگترین شرکت داروسازی جهان اعلام کرد: به زودی آزمایش واکسن کرونای را بر روی کودکان ۱۲ ساله آغاز خواهیم کرد. ما اکنون در مرحله سوم و پایانی آزمایش واکسن هستیم و قصد داریم واکسن را بر روی افراد کم سن و سال نیز مورد آزمایش قرار دهیم.

دکتر رابرت فرانک، مدیر بخش تحقیقات واکسن این شرکت در این باره گفت: یک تیم در بیمارستان کودکان سین سیناتی در هفته جاری آزمایش واکسن کرونا بر روی نوجوانان ۱۶ و ۱۷ ساله را آغاز خواهد کرد. ما قصد داریم سپس انجام این آزمایشات را به کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله گسترش دهیم.


بیشتر بخوانید


صدور مجوز برای انجام آزمایشات بر روی کودکان

شرکت فایزر اعلام کرد: سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری موافقت خود را برای آزمایش واکسن تولیدی ما بر روی کودکان صادر کرده است. ما بر این باور هستیم آزمایش واکسن کرونا بر روی نوجوانان و کودکان برای تحت کنترل درآوردن ویروس حیاتی و ضروری است.

دکتر فرانک تاکید دارد: اگرچه نرخ مرگ و میر کودکان پس از ابتلا به کووید ۱۹ نسبت به بزرگسالان بسیار کمتر است، اما این رقم صفر نیست. تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار کودک در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند و شیوع این ویروس در میان این قشر سنی بسیار رایج و شایع است. ما شاهد آن هستیم که برخی کودکان به کرونای شدید مبتلا می‌شوند و متاسفانه شماری از آن‌ها جان خود را از دست می‌دهند. ما نمی‌توانیم پیش بینی کنیم کدام کودکان علائم شدید بیماری را از خود بروز می‌دهند.

آزمایش واکسن کرونا بر روی کودکان

او افزود: حقیقت این است که شمار کودکان مبتلا به کرونا بسیار بیشتر از آمار رسمی اعلام شده است. با این حال، به دلیل آنکه کودکان غالباً علائم ابتلا به کووید ۱۹ را نشان نمی‌دهند، تست بیماری بر روی آن‌ها انجام نمی‌شود و در نتیجه ابتلای آن‌ها در آمار‌های رسمی درج نمی‌شود.

پیش‌تر دولت آمریکا انجام آزمایشات واکسن کرونای دو غول داروسازی این کشور را به دلیل مسائل ایمنی تعلیق کرده بود. شرکت "جانسون اند جانسون" و شرکت "ایلای لی لی" که در مرحله پایانی آزمایش واکسن کرونا قرار دارند در فاصله یک روز از یکدیگر اقدام به تعلیق آزمایش‌های خود به دلیل مسائل ایمنی کردند. هم اینک چهار واکسن در آمریکا در مرحله پایانی آزمایشات قرار دارد.

دولت آمریکا سرمایه گذاری‌های هنگفتی بر روی یافتن واکسن کرونا انجام داده است. این کشور بدترین آمار جهانی را از لحاظ شمار مبتلایان و قربانیان دارد، دولت فدرال به مقامات محلی وعده داده است خود را برای توزیع واکسن در اوایل ماه نوامبر آماده کنند. با این حال، پیش بینی می‌شود واکسن کووید ۱۹ در این کشور تا ماه ژانویه در دسترس عموم قرار نگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار