تاکید بر تسریع بازسازی جاده مَرَق و مَرَقکان ساوه

نماینده مجلس شورای اسلامی و فرماندار ساوه بر تسریع بازسازی جاده مرق و مرقکان ساوه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ساوه از جاده مرق و مرقکان ساوه بازدید و در این بازدید تسریع بازسازی این محور مورد تاکید قرار گرفت.

در آخرین روز‌های اردیبهشت ماه امسال رانش زمین در مسیر ارتباطی روستا‌های مرق و مرقکان از توابع بخش مرکزی ساوه راه ارتباطی این ۳ روستا مسدود شد و امکان تردد زمینی برای ۲۷۰ خانوار ساکن این روستا‌ها از بین رفت و تنها مسیر راه آبی سد الغدیر با قایق بود.

تاکنون این مسیر به صورت موقتی راه اندازی شده که از ایمنی لازم برای تردد خودرو‌ها برخوردار نیست و بعضا ریزش سنگ و انحراف خودرو‌ها از این جاده اتفاق می‌افتد و نیازمند تسریع در احداث راه جایگزین است.

به گفته کیوان گودرزی‌راد، بخشدار بخش مرکزی ساوه راه و شهرسازی و راهداری استان مرکزی وظیفه اصلی ایمن سازی و مدیریت راه‌های روستایی را بر عهده دارند و با توجه به وضعیت راه‌های روستایی مرق، مرقکان و سیاله باید نسبت به تسریع در ایمن سازی این محور قبل از آغاز فصل بارش و سرما اقدام شود.

او بر تامین اعتبار مورد نیاز برای ایمن سازی این محور تاکید و اضافه کرد: در شورای برنامه ریزی استان مرکزی برای ایمن سازی مسیر موقت و احداث راه مواصلاتی جدید بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که امیدواریم با تخصیص کامل آن به پیمانکار، روند اجرای پروژه تسریع شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.