عربستان: اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها باید به میز مذاکره بازگردند

وزیر خارجه عربستان گفت: تلاش‌ها برای صلح در خاورمیانه باید بر بازگشت مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها متمرکز باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم،  فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی طی سخنانی در یک همایش مجازی وابسته به یکی از مؤسسات ایدئولوژیک آمریکا گفت: تلاش‌ها برای برقراری صلح در خاورمیانه باید بر مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها متمرکز باشد.

فیصل بن فرحان افزود: در نهایت تنها راهی که می‌تواند صلح و ثبات دائمی در منطقه را برقرار کند توافق میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی هاست.

خبرگزاری رویترز می‌گوید این اظهارات وزیر سعودی بیانگر آن است که حصول توافق عادی سازی میان عربستان و اسرائیل در آینده‌ای نزدیک بعید است.
 
پیش از این نیز وزیر امور خارجه عربستان در گفتگو‌های محرمانه با اروپایی‌ها گفته بود این کشور در حال حاضر قصد ندارد به طرح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بپیوندد.

 «فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود» در این جلسه اظهار داشت: «در حال حاضر به روند عادی سازی روابط (با رژیم اسرائیل) نخواهیم پیوست؛ مگر آنکه میان آنها و فلسطینی‌ها پیشرفتی حاصل شود.»

با این حال او اذعان کرد: «به تلاش کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط خدشه‌ای وارد نخواهیم کرد.»

ساعاتی پیش پارلمان رژیم صهیونیستی کنست، با موافقت ۸۰ نماینده  توافق سازش میان اسرائیل و امارات را تصویب کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی پیش از رای گیری اعلام کرد: ما این توافق را از موضع قدرت با امارات به امضا رساندیم. هیچ بند محرمانه در این توافق وجود ندارد.

پس از تصویب این توافق باید کابینه رژیم صهیونیستی نیز آن را برای اجرا تصویب کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار