آغاز تبادل اسرا میان نیرو‌های یمنی و ائتلاف سعودی

آغاز روند تبادل اسرا میان نیرو‌های یمنی و ائتلاف سعودی تحت نظارت کمیته بین المللی صلیب سرخ آغاز شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، عملیات آزادسازی و انتقال بیش از هزار نیروی اسیر در جنگ یمن زیر نظر دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران آغاز شد.

به گزارش المیادین، روند تبادل اسرا شامل پرواز‌های کمیته بین المللی صلیب سرخ از چندین شهر در دو کشور یمن و عربستان سعودی خواهد بود.

بنابر گزارش خبرنگار المیادین، مبادله اسرا یک پیروزی مهم برای دولت صنعا به شمار می‌رود؛ چرا که توانسته ائتلاف سعودی را وادار به آزادسازی ۶۸۱ اسیر یمنی در مقابل ۴۰۰ اسیر وابسته به خود کند.

دولت یمن هم اکنون در حال پی ریزی روند دیگری از مبادله اسرا و ازسرگیری مذاکرات میان طرفین است.

بر اساس این گزارش، سه هواپیما حامل اسرای نیرو‌های نظامی یمن وارد فرودگاه صنعا شدند.

«علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین تصریح کرد: کشور‌های متجاوز بار‌ها در خصوص مبادله اسرا کارشکنی کردند.

القحوم خاطرنشان کرد: دشمن دیروز سعی کرد تا روند مبادله اسرا را متوقف کند. مبادله اسرا اقدام خوبی است، اما ما با ادامه محاصره و تجاوزگری مخالفیم.

«عبدالقادر مرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن نیز فاش کرد که در میان اسرایی که قرار است صنعا آن‌ها را آزاد کند، ۱۵ شهروند سعودی و ۴ سودانی حضور دارند.

از سوی دیگر، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در گفتگو با شبکه تلویزیونی المسیره ابراز داشت: ما به امور اسرای دشمن رسیدگی می‌کنیم و برعکس طرف مقابل به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهیم.

یحیی سریع افزود: اگر دشمن به فراخوان صلح ما پاسخ مثبت ندهد، ما آماده انجام یک عملیات نظامی بزرگ هستیم.

گفتنی است روز گذشته نیز زسانه‌های خبر گزارش دادند توافق تبادل اسرا میان دولت نجات ملی و دولت مستعفی یمن امروز اجرایی شد و نخستین گروه از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وارد فرودگاه صنعاء شدند.

هواپیمای اسرای ائتلاف (متجاوز) سعودی بلافاصله پس از پرواز هواپیمای اسرای نیرو‌های مسلح یمنی در فرودگاه سیئون به پرواز در آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار