از آغاز سال جاری میلادی؛

۱۱۸ مأمور پلیس آمریکا شهر سیاتل را ترک کرده‌اند

یکی از مأموران پلیس شهر سیاتل به تازگی اعلام کرد از آغاز سال جاری میلادی تاکنون شمار بالایی از افراد پلیس، این شهر را ترک کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، «مایک سالون» یکی از مقامات ارشد پلیس سیاتل آمریکا، به تازگی اعلام کرده که تعداد بسیاری از افرادِ پلیس این شهر در سال جاری میلادی از این شهر رفته‌اند.

سالون در این مصاحبه گفت از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی تاکنون بیش از ۱۱۸ مأمور سیاتل استعفای خود را ارائه دادند و یا درخواست انتقال به آژانس دیگری را اعلام کرده‌اند.

به گفته این مأمور پلیس آمریکا، این افراد یا استعفای خود را ارائه دادند یا از شهر سیاتل به آژانس امنیتی دیگری منتقل شده‌اند.

این مقام ارشد پلیس سیاتل در این باره به مجری فاکس نیوز گفت: «تماس‌هایی که به ۹۱۱ (فوریت‌های پلیس) انجام می‌شود، زمان زیادی بی‌پاسخ می‌مانند».

به گفته او در میان ماه‌های مه و ژوئیه (خرداد و تیر) ۱۰ نفر، در ماه اوت (مرداد) ۱۶ نفر و در سپتامبر (شهریور) ۳۹ مأمور پلیس سیاتل از این شهر رفته‌اند. در ماه جاری (اکتبر/ مهر) نیز تاکنون ۸ نفر استعفا داده‌اند.

از جمله افرادی که در این میان استعفا داده‌اند «کارمن بست» رئیس اسبق پلیس سیاتل بوده که به دلیل اعتراضات گسترده به نژادپرستی در شهرش و فشار برای کاهش بودجه پلیس کناره‌گیری کرده است.

در چند ماه گذشته آمریکا و پس از آن جهان صحنه اعتراضات گسترده به نژادپرستی نهادینه شده وخشونت پلیس آمریکا بوده است. جرقه ابتدایی این تظاهرات نیز با قتل «جورج فلوید» سیاهپوستی از مینیاپولیس، به دست پلیس سفیدپوست و بی‌رحم آمریکایی زده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار