تیره‌ترین پیش‌بینی‌ها از فاجعه کرونا در آمریکا

دانشمندان دانشگاه واشنگتن اعلام کردند ایالات متحده فصل پاییز و زمستان سیاهی را در پیش رو خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا مرگبارترین همه گیری جهان را در قرن ۲۱ رقم زده است. یکی از ویژگی‌های این ویروس این است که تمامی کشور‌های جهان فارغ از پیشرفته و جهان سوم را هدف قرار داده است.

هم اینک آمریکا که خود را پیشرفته‌ترین کشور جهانی تلقی می‌کند، در صدر لیست شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا قرار دارد. همچنین سه کشور آمریکا، هند و برزیل روی هم رفته ۴۵ درصد قربانیان کرونا در جهان را به خود اختصاص داده اند. با آغاز فصل پاییز کارشناسان می‌گویند باید منتظر آمار رعب آوری از شمار مبتلایان و قربانیان به کرونا در این کشور‌ها بود.

دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد تاکنون بیش از ۸ میلیون نفر در ایالات متحده به کرونا آلوده و از این میان، بیش از ۲۱۸ هزار نفر جان باخته اند. حال دانشمندان دانشگاه واشنگتن برآورد کردند با ادامه این روند تا ماه فوریه (بهمن ماه) شمار قربانیان کووید ۱۹ در آمریکا ۸۰ درصد جهش خواهد یافت و معادل ۱۷۱ هزار نفر دیگر جان خود را از دست خواهند داد.

با این حال، دانشمندان برآورد کردند اگر تمامی مردم آمریکا از ماسک استفاده کرده و محدودیت‌های مربوط به کرونا را رعایت کنند، آنگاه در بهترین سناریو در مجموع ۳۱۴ هزار نفر تا ماه فوریه جان خود را از دست خواهند داد. در بدترین سناریو نیز اگر مردم محدودیت‌ها و قوانین وضع شده برای مبارزه با کووید ۱۹ را رعایت نکنند در مجموع بیش از ۴۷۷ هزار آمریکایی در این بازه زمانی قربانی این ویروس خواهند شد.

تیره‌ترین پیشبینی‌ها از فاجعه کرونا در آمریکا

محققان دانشگاه واشنگتن معتقدند که در ماه‌های آینده شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به ویژه در میان جوانان شاهد جهش خواهد بود. از این رو، از نرخ مرگ و میر کرونا (نسبت شمار قربانیان به شمار مبتلایان) کاسته می‌شود. در یک تا دو هفته آینده روند کاهشی شمار قربانیان متوقف خواهد شد و دوباره شاهد شتاب گرفتن شمار تلفات کرونا در ایالات متحده خواهیم بود.

براساس شواهد با وجود اعمال قوانین سختگیرانه از سوی بیشتر ایالت ها، تلفات روزانه کرونا در ماه ژانویه (دی ماه) به بیش از ۲ هزار نفر خواهد رسید.


بیشتر بخوانید


در سه شنبه و چهارشنبه گذشته شاهد ابتلای روزانه ۵۶ و ۶۰ هزار نفر به کووید ۱۹ بوده ایم. این رقم به طور میانگین ۱۶ درصد نسبت به هفته قبل رشد داشته است. ۳۵ ایالت اعلام کرده اند در هفته گذشته بیش از ۱۰ درصد رشد در شمار مبتلایان داشته اند. تنها ۷ ایالت آمریکا موفق به ثبت رشد کمتر از ۱۰ درصدی در شمار افراد آلوده به کووید ۱۹ شدند.

دولت آمریکا امیدوار است از ماه ژانویه بتواند واکسیناسیون عمومی در کشور را اجرایی کند. با این حال آزمایش واکسن کرونا از سوی دو غول داروسازی آمریکا به دلایل ایمنی متوقف شده است. پیش‌تر آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا اعلام کرده بود در فصل بهار واکسن کرونا بصورت عمومی به بازار عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار