حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

برگزاری کلاس‌های عملی دانشگاه تهران از نیمه دوم ترم

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران گفت: در صورت مساعد بودن شرایط، کلاس‌های عملی را از نیمه دوم ترم جاری برگزار می‌کنیم.

حسین حسینی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فرآیند مصاحبه دکتری با توجه به تعطیلی دانشگاه ها اظهار کرد: امسال همه دانشگاه ها با توجه به شرایط کرونا از شرایط الکترونیکی برای پیش بردن اهداف خود به خصوص برگزاری مصاحبه دکتری استفاده کردند.

او افزود: دانشگاه تهران همانند سایر دانشگاه ها از روش مجازی برای مصاحبه دکتری استفاده کرد و غیر از پردیس کیش و ارس که حدود ۴۵۰۰ نفر داوطلب برای مصاحبه داشت، توانست بالغ بر ۶۵۰۰ دانشجوی دکتری که برای مصاحبه معرفی شده بودند را پوشش دهد.

حسینی تصریح کرد: دانشگاه تهران با تمهیدات ایجاد شده از قبیل آماده سازی اتاق های مجازی مطابق ۲۷۵ رشته به منظور انجام مصاحبه دکتری توانست فرایند این کار را به خوبی پایان دهد. بر اساس زمان بندی های ایجاد شده تیم های مصاحبه کننده در دو بخش یعنی سنجش عملی توسط هئیت داوران و ارزیابی سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلبان مصاحبه را برگزار کردند.

او ادامه داد: سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلبان که شامل تدریس های انجام شده و معدل های اخذ شده بود، قبل از مصاحبه دکتری توسط هیئت داوران از طریق سامانه مورد نظر بررسی شد که از مجموع این موارد نمره نهایی داوطلب را به دست آوردیم و تا تاریخ ۲۳ مهر مجموع نمرات نهایی مصاحبه دکتری دانشجویان را به سازمان سنجش اعلام کردیم.

شرایط حضور دانشجویان جدید الورود در دانشگاه تهران

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران درباره برنامه ریزی جدید برای حضور دانشجویان جدید الورود در دانشگاه گفت: در ابتدای امسال یک برنامه زمان بندی شده برای حضور دانشجویان جدید الورود در دانشگاه تهران داشتیم، اما به علت اینکه ویروس کرونا هر لحظه تمام جهانیان را غافلگیر می کند؛ بنابراین همه تصمیمات ما بستگی به شرایط بیماری و نظرات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد داشت.

حسینی مطرح کرد: پیش بینی دانشگاه تهران به اینصورت بود که به تربیت دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به منظور انجام فرایند پایان نامه های خود و سپس انجام دروس عملی در دانشگاه حضور یابند، اما در حال حاضر با توجه به تعطیلی دانشگاه ها و شدت گرفتن ویروس کرونا برنامه ریزی گذشته ما متوقف شده است و بعد از بررسی های لازم تصمیم نهایی خود را با توجه به شرایط کشور و امن بودن آن اعلام خواهیم کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران با بیان اینکه حضور دانشجویان جدید الورود در دانشگاه برای ما حائز اهمیت است، تاکید کرد: تلاش ما در این دانشگاه این است که تا حد ممکن بخشی از حضور دانشجویان به خصوص دانشجویان جدید الورود در دانشگاه را فراهم کنیم، اما با توجه به شرایط فعلی و اهمیت داشتن سلامت دانشجویان، استادان، کادر خدمت رسانی و ... تصمیم جدیدی اتخاذ نکرده ایم.

حسینی با اشاره به روند برگزاری کلاس های عملی در ترم جدید گفت: پیش بینی کرده ایم که حتما کلاس های عملی در صورت صلاحدید و بهبود وضعیت از نظر ویروس کرونا به صورت گروه های کوچک تر و فشرده تر برای دانشجویان دانشگاه تهران از نیمه دوم ترم جاری برگزار شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار