تخم مرغ، یک منبع غذایی کامل است

مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تخم مرغ به عنوان یک منبع غذایی طبیعی و کامل، دارای پروتئین، ویتامین و مواد معدنی ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  نسرین علیزاده مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : تقویت سیستم ایمنی یکی از راه‌های مهم محافظت بیشتر از بدن در مقابل بیماری‌ها به خصوص کرونا است و می‌توان با مصرف غذا‌های غنی از مواد مغذی و رفتار‌های سالم غذایی به خود و خانواده برای داشتن سیستم ایمنی قوی کمک کرد.

علیزاده گفت : از جمله ویتامین‌های موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن ویتامین D است که منبع اصلی آن نور خورشید بوده و در ماهی‌های چرب، زرده تخم مرغ و در شیر یافت می‌شود.

او سپس به ارزش غذایی تخم مرغ اشاره کرد و گفت: تخم مرغ به عنوان یک منبع غذایی طبیعی و کامل، دارای پروتئین با کیفیت بالا (دارای تمام ۹ اسید آمینه ضروری) و مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است.

اوبا بیان این که تخم مرغ از سرطان پستان جلوگیری می‌کند، افزود: پژوهشگران با بررسی دختران نوجوان دریافتند افرادی که به طور منظم در رژیم غذایی روزانه شان تخم مرغ وجود دارد در مراحل بعدی زندگی کمتر مبتلا به سرطان می‌شوند.

علیزاده گفت: کولین تخم مرغ صرف نظر از تأثیر قابل توجه بر روی عملکرد مغز و سیستم عصبی برای رشد ونمو جنین و کودک و همچنین تقویت حافظه و سلامت قلب و عروق نیز موثر است.

اوبیان داشت: تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین‌های گروه ب بویژه B۱۲ نیز بوده و اهمیت عمده‌ای در روند تبدیل هموسیستئین به مولکول‌های بی خطر دارد همچنین لوتئین و زاگزانتین زرده تخم مرغ با حداکثر تأثیرگذاری در مقایسه با سایر غذا‌های حاوی این مواد یا مکمل ها، از برخی مشکلات بینایی در سالمندان پیشگیری می‌کند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.