طرز تهیه توفو برشته با سس سرکه

در این مطلب دستورالعمل تهیه توفو برشته با سس سرکه را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، توفو از شیرسویای دلمه بسته ساخته می‌شود و یک منبع عالی پروتئین به ویژه برای گیاهخواران به حساب می‌آید. به طور کلی دو نوع توفوی خشک و نرم وجود دارد. با طرز تهیه توفو برشته با سس سرکه با ما همراه باشید!

مواد لازم:

توفوی خشک ۳۵۰ گرم
دانه کنجد یک قاشق سوپ‌خوری
روغن کنجد یک قاشق سوپ‌خوری
فلفل قرمز (بدون تخم و خرد شده) یک عدد
سس سویا یک قاشق سوپ‌خوری
سرکه قرمز یک قاشق سوپ‌خوری
پودر قند یک قاشق چای‌خوری
پیازچه (خرد شده) دو عدد

طرز تهیه:

توفو‌ها را با حوله کاغذی پوشانده و فشار دهید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. سپس آن‌ها را از طول برش داده و به صورت مکعب کوچک خرد کنید.

توفو‌ها را همراه دانه کنجد در ظرفی ریخته و مخلوط کنید سپس در تابه‌ای داغ حاوی روغن کنجد ریخته و از هر طرف یک دقیقه سرخ کنید. توفو‌ها را با قاشق زیر و رو کرده و با حوله کاغذی خشک کنید.

فلفل، سویا سس، سرکه و پودر قند را در ظرفی ریخته و با یکدیگر مخلوط کنید. توفو‌ها را در بشقاب مورد نظر چیده سپس سس آماده شده را روی آن‌ها بریزید. توفو آماده است، آن را در ظرفی مناسب ریخته و با مقداری پیازچه روی آن را تزیین کنید.

نکات:

توفو را می‌توانید با حوله کاغذی بپوشانید و یک روز در یخچال قرار دهید تا کاملا خشک شود. سس سرکه را نیز می‌توانید صبح همان روز آماده کنید.
توفو ماده غذایی بسیار سالمی است و سس سرکه طعم مکمل آن را تامین می‌کند، اما اگر مایل باشید می‌توانید از سس‌های دیگر نیز استفاده کنید.
قبل از پخت توفو، تا حد ممکن آب آن را بگیرید تا در هنگام پخت کاملا برشته و ترد شود.

منبع: کاله

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار