کمک های مومنانه در زنجان ادامه دارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان گفت: نذورات مردمی صرف کمک های مؤمنانه برای افراد نیازمند و خانواده های آسیب دیده استان زنجان می شود.

محمد تقی فاتحی نژاد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،در سومین روز از دهه وقف که مصادف با شهادت حضرت امام رضا (ع) است، گفت: جمع آوری کمک های مردمی از طریق هیأت امنای اماکن مقدس اسلامی در شش ماهه نخست امسال منجر به ایجاد یک موج همدلی شد و با یاری مردم توانستیم اقلام مورد نیاز را در قالب بسته های کمک مؤمنانه به دست خانواده های نیازمند برسانیم.

او ادامه داد: در سال های گذشته کلیه درآمد مساجد صرف برگزاری مراسم عزاداری می شد اما امسال به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر جامعه و به منظور پیشگیری از انتشار این ویروس مبالغ جمع آوری شده صرف کمک های مؤمنانه برای افراد نیازمند و خانواده های آسیب دیده می شود.

فاتحی نژاد با بیان اینکه این کمک ها ادامه دارند افزود: مبلغ جمع آوری شده از نذورات مردمی از ابتدای امسال تا کنون ۶۹ میلیارد و ۷۹۷ میلیون ریال و مبلغ جمع آوری شده از محل نیت موقوفات و اماکن مقدس اسلامی ۵۹ میلیارد و ۷۰۱ میلیون ریال بوده است که صرف تهیه وتوزیع بسته های کمک مؤمنانه شده است.

او در ادامه گفت: بسته های مؤمنانه که تا کنون توزیع شده شامل۴۳ هزارو ۵۷۰ بسته گوشت قرمز و سفید، ۳ هزار و ۴۰۵ بسته مواد غذایی شامل برنج، تن ماهی، روغن ، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، خرما ،حبوبات  و رشته و همچنین مواد شوینده از قبیل صابون، مایع دستشویی و شامپو بوده است.

فاتحی نژاد افزود: تعداد ۷۵ هزار پرس غذا بین مستمندان توزیع شد و در کنار تمام این‌کمک ها پرداخت هزینه آب، برق و گاز خانواده‌های نیازمند تا سقف ۵ میلیون ریال نیز انجام گرفت.

او در ادامه با اشاره به فعالبت های انجام شده در زمینه مقابله با ویروس کرونا از جمله راه اندازی کارگاه تولید ماسک تنفسی و لباس محافظتی کادر درمان، اهدای پک بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده به خانواده های نیازمند، توزیع محلول های ضد عفونی کننده به  تعداد بیش از۸ هزار بسته، توزیع ماسک های تولیدی به صورت رایگان بین مردم بیش از۹ هزار عدد و بیش از۳۰۰ مورد ضد عفونی معابرعمومی سطح شهر را از جمله خدمات اوقاف اعلام کرد.

 

انتهای پیام/ف

برچسب ها: اوقاف ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.