امام جمعه زاهدان:

ایجاد اختلاف در سیستان و بلوچستان سم مهلک است

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی گفت: برای اینکه زمینه خدمت‌رسانی به مردم فراهم شود باید فضایی آرام داشته باشیم و ایجاد اختلاف در کشور سم مهلک و در این استان مهلک‌تر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان در نشست با ائمه جمعه، مسوولان و فرمانده‌هان نظامی و انتظامی منطقه سیستان با اشاره به اینکه حقیقت استغفار، طلب آمرزش از خداوند به خاطر نقایص، خلل یا لغرش‌هاست اظهارداشت: طبق آیات قرآن کریم آثا استغفار فقط منحصر به سرای آخرت نیست همان گونه که در سوره مبارکه نوح، حضرت نوح(ع) قومش را به استغفار دعوت می‌کند تا خداوند برکات مادی از جمله باران رحمت، اموال، فرزندان و باغ‌ها برای آنها فراهم آورد.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی با اشاره به مضامین سوره مبارکه هود در همین رابطه، عنوان کرد: نتیجه استغفار، فقط آمرزش گناهان و دوری از عقاب آخرت نیست بلکه آثار آن شامل زندگی مادی ما نیز می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه استغفار همانند شکر، می‌بایست هم در قول و هم در عمل انجام شود، بیان کرد: در معادلات زندگی برای حل مسائل به فرمول‌هایی که خداوند در عالم ملکوت قرار داده توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تاکید کرد: برای حل مشکلات کشور، باید توکل، تضرع و استغفار قولی و عملی داشته باشیم
او  بیان کرد: با وجود خدمات فراوان نظام، متاسفانه سیستان و بلوچستان بویزه منطقه سیستان در جایگاهی شایسته و بایسته قرار ندارند.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان با مهم برشمردن تلاش هماهنگ مسوولان و ائمه جمعه برای برداشتن این بار سنگین خاطرنشان کرد: ما در منطقه سیستان اولا نیازمند فعالیت جهادی، سپس اطلاع‌رسانی برای دلخوش شدن مردم و سوم پاسخگویی همراه با انصاف و نقدپذیری هستیم.

امام جمعه زاهدان با هشدار نسبت به التهاب‌آفرینی و دوقطبی‌سازی به هر بهانه‌ای، افزود: برای این که زمینه خدمت‌رسانی به مردم فراهم شود، باید فضایی آرام داشته باشیم و ایجاد اختلاف سم مهلک است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: مطالبات باید در جلسات پیگیری و مشکلات بین مسوولان در همین فضا حل شود البته این موضوع نباید بهانه‌ای برای بی‌مبالاتی و لاپوشانی مسوولان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت: هماهنگی، همفکری و همدلی خوبی بین مسوولان ارشد استان صورت گرفته که با لطف خداوند متعال پابه پای همدیگر و با طرح مطالبات به صورت هماهنگ به دنبال حل مسائل اقتصادی و فرهنگی استان هستند.

امام جمعه زاهدان اظهارداشت: مسوولان منطقه در صحنه عمل هستند و باید با اقدام جدی و هماهنگ به مردم خدمت کنند و مردم را از خود بدانند تا مردم، مسئولان را از خودشان بدانند و اعتماد کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان بیان کرد: باید خدمت به مردم را وجهه کار خود قرار داده و به عنوان یک عبادت انجام دهیم نه برای انتخابات بلکه برای حفظ عزت، کرامت و تامین معیشت مردم که نتیجه اش دلبستگی آن ها به انقلاب اسلامی و تحکیم پایه‌های نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان شرایط کنونی کشور را مهم و حساس دانست و عنوان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دشمن در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی آرایش جنگی به خود گرفته و در این وضعیت حساس منطقه سیستان هم اهمیت ویژه ای داراست و به کار بردن واژه تنگه احد از سوی مقام معظم رهبری بار معنایی ویژه و درس‌های مهمی به دنبال دارد و می‌بایست برای این تنگه احد پایداری و صبوری به خرج دهیم و از همه هستی برای دفاع از این منطقه سرمایه‌گذاری کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تاکید کرد: در شرایط کنونی باید هوشیاری خود را حفظ کنیم چرا که در تنگه احد عدم هوشیاری به لشکر اسلام آسیب زد و در شرایط کنونی نیازمند فعالیت مجاهدانه با نقشه راه و یک طرح کامل برای توسعه جامع منطقه سیستان هستیم.

او با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند «بروید سراغ کارهای نشدنی تا بشود» تصریح کرد: اگر کاری نشدنی و غیر قابل انجام بود مردم تحمل می‌کردند اما بسیاری از کارها شدنی است و چون انجام نمی شود مردم نگران هستند و شبهه به وجود می‌آید که مافیای گوشت و مافیای سوخت و انواع مختلف مافیا وجود دارد.

او حل بسیاری از مشکلات را در خود سیستان و بلوچستان قابل انجام دانست و عنوان کرد: اگر یک عزم جدی، مدیریت قوی و هماهنگی وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات با عزم جمعی و کار گروهی در داخل استان قابل حل است البته برخی از اینها نیز نیازمند پشتیبانی در سطح کشور است.

او  بیان کرد: باید از نقش آفرینی جدی مردم به خصوص نسل جوان و از کارشناسی فرهیختگان منطقه سیستان، دانشگاهیان و ظرفیت حوزه‌های علمیه برای حل مشکلات منطقه استفاده کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار