کمبود ویتامین دی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: کمبود ویتامین دی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد، افراد بالای ۱۲ سال قرص ویتامین دی و کودکان مکمل ویتامین آ بخورند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: افراد بالای ۱۲ سال که اطلاعی از سطح ویتامین دی بدن خود ندارند می‌توانند برای پیگیری ماهی یک عدد قرص مگادوز ویتامین دی ۵۰ هزار واحدی یا روزی یک عدد قرص ۱۰۰۰ واحدی ویتامین دی مصرف کنند.

او افزود: کودکان ۲ تا ۵ سال نیز باید مکمل ویتامین آ برای تقویت سیستم ایمنی مصرف کنند.

۳۱۹ بیمار در بخش‌های کرونایی بستری هستند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و اکنون ۳۱۹ بیمار در این بخش‌ها بستری هستند.

او  ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ نفر از بیماران بستری‌ در بخش‌های کرونایی با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۲۴ نفر به طور قطع کرونا داشتند.

کمبود ویتامین دی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: یک فرد ۸۲ ساله، روز‌های گذشته فوت‌شده که تست کرونایش امروز مثبت اعلام‌شده و بیماری زمینه‌ای فشارخون بالا و بیماری قلبی و عروقی داشته است.

کشمیری بابیان اینکه هم‌اکنون ۵۵ مورد در بخش‌های مراقبت‌ ویژه بستری هستند، افزود: از این تعداد ۲۶ نفر با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۱۴ هزار و ۳۲۲ بیمار مبتلا شناسایی شده‌اند و  ۶۵۱  نفر نیز به علت این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: سردرد بسیار شدید، تب خفیف، بدن درد، سرفه خشک، اسهال، اختلال بویایی و چشایی از علائم ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.