جایگاه سوم با وجود ۱۱۰نقطه کور

رئیس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : با وجودی که کرمانشاه جزو محروم‌ترین استان‌های کشور است، اما از نظر پوشش شبکه شاد بعد از استان‌های قم و البرز در جایگاه سوم قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرزاد خدایاری رئیس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه از نظر فعالیت در شبکه شاد فعالترین استان کشور است، گفت : قرار گرفتن کرمانشاه در جایگاه سوم کشور در حالی است که روستا‌های استان قم و البرز که در جایگاه اول و دوم قرار گرفته‌اند از نظر پوشش اینترنتی مانند کرمانشاه مشکل آنتن‌دهی ندارند، اما کرمانشاه ۱۱۰ نقطه کور آنتن‌دهی دارد.

او با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان استان به شبکه شاد متصل‌اند گفت : دانش‌آموزان کرمانشاهی روزانه پنج الی ۶ ساعت در کلاس‌های شبکه شاد حضور دارند.

خدایاری افزود: ۱۰۰ درصد مدارس شهری و ۸۰ درصد دانش‌آموزان روستایی استان به شبکه شاد متصل هستند و ۱۵ الی ۲۰ درصد باقیمانده مربوط به روستا‌هایی است که مشکل اینترنت دارند و یا دانش‌آموزان عشایری هستند که دسترسی به اینترنت دارند که ازعهده آموزش و پرورش خارج است.

او افزود: برخی از روستا‌ها اینترنت نسل دوم دارند که برای وصل به شبکه شاد باید به اینترنت نسل سوم و چهارم ارتقاء یابد.

او ادامه داد: ۹۹ درصد روستا‌های استان کرمانشاه به شبکه‌های تلویزیونی در راستای استفاده از برنامه‌های آموزشی دسترسی دارند و دانش‌آموزانی که فاقد شبکه شاد هستند مشکل ادامه تحصیل ندارند.

خدایاری افزود: تعدادی از دانش‌آموزان بی‌بضاعت و زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی استان به گوشی دسترس ندارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار