آنتونوف: رد پیشنهاد پوتین در خصوص «استارت نو» از سوی آمریکا نشان از نبود تحلیل عمیق است

سفیر روسیه در آمریکا رد پیشنهاد پوتین در خصوص پیمان «استارت نو» را به دلیل نبود تحلیل عمیق در مقامات واشنگتن دانست.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا، امروز شنبه به کانال یک روسیه گفت واشنگتن پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را برای تمدید پیمان استارت نو رد کرده و این کار به دلیل نداشتن تحلیل عمیق از سوی واشنگتن است.

به گفته آنتونوف، ایالات متحده در تلاش است تا عمداً روسیه را به رد پیشنهادات واشنگتن در مورد این مسئله و تحریف این پیشنهادات متهم کند. او معتقد است که واشنگتن تلاش می‌کند همه چیز را زیر و رو و وانمود کند روسیه عامل بی نتیجه ماندن پیمان استارت نو است.

رئیس جمهور روسیه دیروز پیشنهاد داد تا معاهده تسلیحاتیِ «استارت نو» یک سال دیگر تمدید شود. او در بیانیه خود تاکید کرد تمدید این معاهده به مدت یک سال دیگر و بدون هیچ پیش‌شرطی صورت پذیرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ضمن رد این پیشنهاد اعلام کرد پیشنهاد پوتین برای تمدید پیمان استارت نو بدون توقف تولید تسلیحات هسته‌ای، اهمیتی ندارد. 

معاهده کنترل سلاح‌های استراتژیک هسته‌ایِ «استارت نو» در سال ۲۰۱۰ میان روسیه و آمریکا به امضا رسید و براساس آن دو طرف موظف شدند «تعداد کلاهک‌های هسته‌ای، موشک، و بمب‌افکن‌های استراتژیک» خود را محدود کنند. این پیمان در ماه فوریه (بهمن) منقضی خواهد شد.

اکنون که موعدِ انقضای این پیمان نزدیک است دوطرف باید برای تمدید آن توافق کنند، اما رایزنی‌های آن‌ها تاکنون نتیجه‌ای نداشته است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار