تاکید هایکو ماس بر تکمیل «نورد استریم ۲» به رغم تهدید‌های آمریکا

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد به رغم مخالفت‌های آمریکا، پروژه «نورد استریم ۲» تکمیل می‌شود.

به گزارش گروه‌ بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان امروز شنبه اعلام کرد ساخت خط لوله گاز «نورد استریم ۲» به رغم مخالفت‌ها و سنگ اندازی‌های آمریکا به اتمام می‌رسد. او در ادامه تاکید کرد که هنوز نمی‌داند چه زمانی این اتفاق رخ می‌دهد.

ماس در مصاحبه با نشریه «رداکتیونز نتزوِرک دویچلند» گفت: خط لوله نورد استریم ۲ تکمیل می‌شود. با این حال او در پاسخ به این پرسش که چه زمانی این اتفاق می‌افتد گفت: ما در مورد سیاست گذاری‌های انرژی و تامین آن در اروپا تصمیم گیری خواهیم کرد. با این حال اصرار بر این است که این پروژه تکمیل شود.

آمریکا یکی از مخالفان اصلی احداث پروژه نورد استریم ۲ در اروپاست. چرا که احداث آن نیاز اروپا به گاز آمریکا را کاهش می‌دهد و نفوذ روسیه در کشور‌های عضو ناتو در اروپای غربی را بیشتر می‌کند.

آمریکا پیش‌تر تحریم‌هایی را علیه این پروژه وضع کرده و تهدید کرده است که اگر احداث این خط لوله که در تلاش برای بیشتر کردن نفوذ روسیه در بازار گاز اروپا است، متوقف نشود، تحریم‌ها را گسترش خواهد داد.

در مقابل، اتحادیه اروپا تأکید کرده که چنین اقدامی "غیرقابل قبول" است و آلمان اصرار داشته است که این پروژه "هیچ دلیلی برای تحریم" ندارد. آلمان اعلام کرد کشورش در مورد مطابقت تحریم‌های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم ۲ با قوانین بین المللی تردید بسیاری دارد.

پیش از این اعلام شد دولت آلمان قصد دارد یک میلیارد یورو برای رفع تحریم از خط لوله گاز نورد استریم ۲، به نفع آمریکا هزینه کند. نشریه «دی سایت» طبق تحقیقات خود نوشت آلمان قصد دارد این رقم را برای آماده کردن دو بندر به منظور واردات گاز از آمریکا هزینه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار