آیت الله فلاحتی:

ملت ایران به برکت خون شهدا در دنیا عزت پیدا کرد

نماینده ولی فقیه در گیلان در یادواره شهدای چابکسر عزت ملت ایران در دنیای معاصر را به برکت خون شهیدان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در مراسم یادواره ۱۳۰ شهید والامقام بخش چابکسر رودسر که همزمان با سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران این بخش در مجتمع فرهنگی – تربیتی شهید مطهری برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گفت: هر جا بر سفره شهدا گردهم می‌آییم، معطر به عطر شهیدان است.

او عزت ملت ایران در دنیای معاصر را به برکت خون شهدا عنوان کرد و افزود: ویژگی دفاع مقدس قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست، زیرا خانواده‌هایی که در جنگ حضور پیدا کردند، همچنان در مسیر هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به وجود مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی در جامعه بیان کرد: ایستادگی و مقاومت ملت ایران با توجه به مشکلات مختلف مایه شگفتی ملت‌ها شده است.

آیت الله فلاحتی با برشمردن ویژگی‌های رمز ماندگاری ملت‌ها در مسیر الهی از نگاه قرآن اظهار داشت: امتی که ویژگی ایمان، هجرت، جهاد، یاری و صبر دارد، شکست ناپذیر است.

او به برخی مشکلات موجود در گیلان اشاره کرد و گفت: آب شرب، فاضلاب، پسماند و آلودگی رودخانه‌ها از معضلات استان محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه کسری بودجه دولت و ضعف بعضی مدیریت‌ها در استان و کشور از موانع برطرف شدن مشکلات است، تصریح کرد: فقر گیلان زیر سرسبزی استان پنهان شده است.

آیت الله فلاحتی به فرسودگی سیم‌های برق و مشکل آسفالت راه‌های روستایی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: رصد و اولویت بندی مشکلات توسط مسئولان اثرگذار است ضمن اینکه مشارکت‌های مردمی در برطرف کردن مشکلات می‌تواند کمک کننده باشد.

او پس از مراسم یادواره شهدا با حضور در جمع خانواده شهدای بخش چابکسر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با آنها گفتگو کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.