مدیریت محدودیت تردد جاده‌ای خراسان رضوی با سامانه‌های هوشمند

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با سامانه‌های هوشمند می‌توان اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در تردد‌های جاده‌ای استان را به خوبی مدیریت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل حسینی عشرت آباد رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در دورانی که محدودیت‌های تردد در سفر به مشهد اعمال گردید شایسته بود به جای اعمال فیزیکی محدودیت‌ها از سامانه‌های هوشمند، ارسال پیامک و اعمال قانون متخلفان با این سامانه‌ها، محدودیت‌ها در جاده‌های استان را مدیریت نمود.

او افزود: کنترل فیزیکی جاده‌ها موجب درگیر شدن نیرو‌های پلیس با رانندگان، اتلاف انرژی نیرو‌های مستقر در جاده و عدم یکنواخت اجرای محدودیت‌ها در همه ساعات می‌شود.

بیشتر بخوانید

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر ۱۴۷ سامانه ثبت تخلف در جاده‌های استان با بارگذاری نرم افزار لازم می‌توانند به کنترل ترددها، اعمال جریمه و ارسال پیامک بپردازند.

حسینی بیان کرد: از این تعداد سامانه ثبت تخلف، ۱۲۳ سامانه فعال است و به همراه دیگر سامانه‌های نظارتی و تصویری نصب شده در جاده‌ها، کنترل‌های معمول سرعت و تخلف را انجام می دهند، اما می‌شد با همین سامانه‌های موجود به عنوان ابزار‌های بازدارنده برای تردد‌ها استفاده کرد که این موضوع متاسفانه از سوی استانداری در دوره سه روزه اعمال محدودیت‌های ترافیکی در مسیر مشهد مورد توجه قرار نگرفت.

او تصریح کرد: اطلاع رسانی مناسب می‌توانست عامل بازدارنده بسیار خوبی برای کنترل تردد‌ها در جاده‌های منتهی به مشهد باشد، اما متاسفانه شاهد بودیم با اعلام دیر هنگام محدودیت‌ها کنترل سفر‌ها به خوبی صورت نگرفت.

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: در حالی که هموطنان از یک هفته قبل برای سفر به مشهد برنامه ریزی کرده بودند اعلام محدودیت‌های سفر ۲۴ ساعت قبل از تعطیلات اثرگذار نبود و مردم در جاده‌ها با این محدودیت‌ها مواجه شدند.

حسینی اظهار کرد: شمار خودرو‌های ورودی به مشهد در دهه پایانی ماه صفر بیش از ۷۵۰ هزار دستگاه بود که حدود ۲۰ درصد این خودرو‌ها در سایر استان‌های کشور پلاک گذاری شده بودند.
 
انتهای پیام // م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.