سازش ۸۹ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره در بهار

فرمانده انتظامی شهرستان بهارگفت: در نیمه نخست امسال با تلاش مشاوران و مددکاران، ۸۹ درصد پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره در این شهرستان به سازش رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ بزرگعلی نوری، فرمانده انتظامی شهرستان بهار گفت: اصول و رویکرد جامعه محوری پلیس با بهره گیری از مشارکت عمومی در برقراری نظم و امنیت اجتماعی و  آموزش همگانی به مردم با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اطلاع رسانی محقق می‌شود.

سرهنگ نوری با اشاره به این که مشاوران معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، مصداق این رویکرد جدید در پیشگیری از جرائم هستند، گفت: مراکز مشاوره و مددکاری با هدف ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی بین پلیس و مردم، شناسایی ریشه‌ها و زمینه‌های رفتار‌های ناهنجار و بزهکاری ها، تلاش برای از بین بردن بستر‌های بروز معضلات اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آگاه سازی جامعه به منظور افزایش توانایی‌های مقابله‌ای و ایجاد فرهنگ مشاوره در بحران‌های زندگی راه اندازی شده است.

او افزود : در  نیمه نخست سال، تعداد ۵۴۴ فقره پرونده به مرکز مشاوره و  مددکاری کلانتری و پاسگاه‌های تابعه شهرستان بهار ارجاع شده، که ۸۹ درصد آن‌ها با تلاش مشاوران و مددکاران به مصالحه رسیده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بهار تصریح کرد:  مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی آرامش نیروی انتظامی شهرستان بهار مستقر در کلانتری ۱۱ این شهرستان  آماده  خدمات مشاوره ای حضوری و تلفنی به شماره (۲۱۸۳۵۲۰۲) در زمینه‌های روانشناختی، خانوادگی، ازدواج، تحصیلی حقوقی و انتظامی ، رایگان به مردم  است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.