انجام ۳۸ هزار و ۴۹۱ هزار ماموریت اورژانس در ۶ ماه نخست امسال در خوزستان

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: ۳۸ هزار و ۴۹۱ ماموریت در ۶ ماه نخست امسال با تلاش نیرو‌های امدادی مرکز اورژانس استان انجام شد.

فرهنگ کره بندی رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان در تشریح تعداد ماموریت‌های انجام شده در سطح استان طی ۶ ماه نخست امسال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ۳۸ هزار و ۴۹۱ ماموریت در مدت مذکور انجام شد که از این تعداد ۸ هزار و ۲۸۲ ماموریت مربوط به تصادفات و ۳۰ هزار و ۲۰۹ مورد دیگر مربوط به حوادث غیرتصادفی است.

او با بیان اینکه ۱۹ درصد ماموریت‌ها با رقمی معادل ۷ هزار و ۴۳۳ مورد برون شهری بود، افزود: ۸۱ درصد ماموریت‌ها نیز درون شهری انجام شد که رقمی معادل ۳۱ هزار و ۵۸ را به خود اختصاص داده است.

کره بندی در تشریح نتایج ماموریت‌های اورژانس بیان داشت: ۴ هزار و ۹۵۰ نفر از مصدومان حوادث در محل درمان شدند، ۲۲ هزار و ۸۹۷ به بیمارستان انتقال یافتند، ۷ هزار و ۱۱۳ نفر با امضای رضایت نامه از همکاری با نیرو‌های امدادی فوریت‌های پزشکی برای انتقال به بیمارستان امتناع کردند، ضمن اینکه ۹۷۴ نفر قبل از رسیدن آمبولانس در محل حادثه جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۸ مورد از موارد اورژانسی و معادل ۲۶ درصد زن و ۲۸ هزار و ۴۸۳ مورد و معادل ۷۴ درصد از آن‌ها مرد هستند، اظهار کرد: ۳ هزار و ۲۲۴ نفر با مشکلات تنفسی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند، ضمن اینکه ۳ هزار و ۱۷۴ ماموریت مربوط به مشکلات قلبی، یک هزار و ۲۵۰ مورد مربوط به مسمومیت، ۵۲۹ مورد اورژانس زنان، ۳۵۶ مورد سکته مغزی و ۱۹ مورد مربوط به غرق شدگی ثبت شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.