بیماران بستری ملاقات ممنوع شدند

به منظور جلوگیری از گسترش کرونا وزارت بهداشت ملاقات بیماران بستری را ممنوع کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، صادقی‌سده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در پی نامه معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، بیماران بستری در بیمارستان‌ها ملاقات ممنوع شدند.

صادقی‌سده افزود: این تصمیم به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم گرفته شده است و از همراهان و خانواده بیماران انتظار داریم این موضوع را رعایت کنند.

او اضافه کرد: باتوجه به اینکه حضور در بیمارستان‌ها یکی از موارد انتقال ویروس است و این امر ایجاب می‌کند که مردم از حضور در بیمارستان‌ها به ویژه برای ملاقات اجتناب کنند و برای احوالپرسی بیمار از روش‌های دیگر مثل تماس تلفنی استفاده کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: متاسفانه برخی برای ملاقات با بیمار کودکان را هم به بیمارستان می‌آوردند و خطر ابتلای کودکان موجب می‌شد حراست بیمارستان مداخله کرده و در مواردی زمینه درگیری فراهم شود.

او ادامه داد: طبق دستورالعمل جدید ماندن همراه در بیمارستان در کنار بیمار بستری مبتلا به کووید ۱۹ با پرداخت هزینه و داشتن تجهیزات حفاظت فردی و رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و پس از تایید دفتر پرستاری یا مددکاری میسر است.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه وارد کشور و ۳۱ بهمن ماه اولین موارد در استان قم مشاهده و روز اول اسفند ماه اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که ابتلا به کرونا ویروس داشت، اما خوشبختانه با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.